השוק

שוק המט"ח: הדולר מתקרר ומתייצב ברמה של 3.8 שקל

אחרי מספר ימים בהם הדולר עשה מהלך עליות משמעות בגלל המתיחות הביטחונית, נרשמת רגיעה במסחר וזה אומר שהדולר מתייצב ברמה גבוהה (יחסית) אבל נרגע בהמתנה של המשקיעים להתפתחויות במישור הגיאו-פוליטי
ניצן כהן | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יונתן זינדל, shutterstock)
רגיעה מסוימת נרשמת בשוק המט"ח כשהדולר מתייצב ברמות (גבוהות יחסית) של 3.8 שקל. האירו מתייצב ברמה של 4.14 שקל והפאונד הבריטי מתממש מעט ונסחר ברמה של 4.8 שקל. במסחר בחוזים עתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נרשמות ירידות שערים ונראה כי המשקיעים מוציאים מעט קיטור אחרי המסחר המטלטל של השבוע האחרון.
אם כן, השבוע התנהל המסחר במט"ח כמו גם בבורסות בתנודתיות משמעותית שנובעת מהמתיחות הביטחונית וזה אומר שכשהאיום מפני תגובה משמעותית של ציר הרשע נגד ישראל, הרי שהדולר זינק וכשנראה שהמתיחות נרגעת, אבל לא חוזרת עדיין לנקודה בה הייתה לפני יום חמישי, הרי שאנחנו רואים את הדולר מתייצב.
כך או אחרת, צריך לזכור שבנקודות קיצון בנק ישראל פועל כממתן תנודות וזו אמירה חשובה שכן בתחילת המלחמה, ואחרי תקופה ארוכה ומשמעותית בה בנק ישראל לא התערב במסחר, הוא התערב (בימים הראשונים של המלחמה) וסיפק את צורכי הנזילות הדולרית של ישראל. התהליך הזה לווה בהקמת תוכנית קצרת טווח למכירת 30 מיליארד דולר.
אבל גם בשלב הזה, הבהיר מעל כל בנק נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, שבנק ישראל יספק את צורכי הנזילות הדולרית אבל יפעל כממתן תנודות ולא כשחקן בשוק המט"ח. בנק ישראל, נזכיר, בסוף כמעט לא מכר דולרים ודי היה באמינות שהשוק מייחס לו בתקופת פרופ' ירון, כדי להרגיע את הרוחות.

אז אם זה קונצנזוס הדברים כרגע בשוק המט"ח, ניתן לייחס את התנודתיות המשמעותית שהייתה השבוע לא למצוקת נזילות שנובעת מתגובה למתיחות הביטחונית, אלא מפעולות כלכליות "טהורות" של המשקיעים בהינתן הסיטואציה הלא פשוטה בה נמצאת ישראל וזה חשוב מאוד ליחס שמקבלת ישראל מהמשקיעים בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה