השוק

המיליארדר דן גרטלר נתבע בסכומי עתק: ישלם רק 238 מיליון דולר?

לאחר שבמשך 14 שנה נערך מאבק משפטי בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר,  איתן אורנשטיין, הנשיא המחוזי בתל אביב לשעבר, ערך בוררות בה נודע כי גרטלר ישלם פיצויים ב-85 מיליון דולר, אחרי שהאחים דרשו 1.6 מיליארד דולר. למרות זאת, נודע כי הסכום עלה והגיע ל-238 מיליון דולר
מערכת ice |  1
דן גרטלר (צילום לשכת נשיאות קונגו)
לאחר שבמשך 14 שנה נערך מאבק משפטי בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר, לאחרונה הגיש איתן אורנשטיין, הנשיא המחוזי בתל אביב לשעבר, לשני הצדדים את פסק הדין.
השניים הגיעו להסדר ביניהם, כאשר אורנשטיין שימש כבורר, והוא העניק את פסק הדין לאחר שאלו הסתכסכו בעניין של זכויות כריה באפריקה והסכמי הלוואה והשקעה שונים שנחתמו בין הצדדים. 
על פי פסק הבוררות של הבורר אורנשטיין, תביעת האחים גרטנר נגד גרטלר בנושא התקבלה באופן חלקי. מלבד זאת, בפסק הבוררות  נקבע כי גרטלר יפצה את האחים ב-85 מיליון דולר בלבד (פלוס ריבית) בנוסף למספר זכויות אחזקה נוספות, זאת לעומת סכום של 1.6 מיליארד דולר אותו תבעו האחים.
אלא שב"דה מרקר" פורסם היום (חמישי), ארבעה חודשים אחרי פסק הבוררות שנקבע אצל אורנשטיין, כי הסכום אותו ישלם דן גרטלר הוא גבוה בהרבה. על פי הדיווח, גרטלר ישלם לאחים משה ומנדי גרטנר סכום של 238 מיליון דולר. 
ניתן להבחין בפסק הבוררות של אורנשטיין מעין ניצחון עבור גרטלר, נוכח העובדה כי על אף שהאחים גרטנר תבעו ממנו כ-1.6 מיליארד דולר ואף דרשו לקבל כמחצית מכלל הנכסים שלו, אורנשטיין החליט אחרת.
הסכסוך בין שני הצדדים החל בשנת 2005, כאשר גרטלר, יהלומן הפעיל באפריקה ומחזיק בנכסים בקונגו (מכרות ומחצים) החליט לקחת הלוואת מהאחים גרטנר בשל מצבו הכלכלי הקשה. גרטלר לא פרע את ההלוואות שקיבל, הכניס אותם בשותפות לעסקיו ובין הצדדים נכרתו הסכמים שונים.
לאחר שנרשמו רווחים תיאורטיים של מאות מיליוני דולרים לאחים גרטנר בשל הסכמי השקעה, הבעיה עלתה כאשר שחלק מההסכמים לא שיקפו את ההסכמות המקוריות בין השני הצדדים – דבר שהוביל למחלוקות בין הצדדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף לא כשר
    איציק 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין כמה אנשים דפקתם אין ברכה בכסף הגאולה קרובה כולכם תשלמו כמובן לא בכסף
    סגור