השוק

היזם הישראלי מרוויח בענק: גוגל ברכישה של 2.5 מיליארד דולר

גוגל מחזירה אל שרותיה את נועם שזיר, היזם הישראלי שייסד את חברת הבינה המלאכותית Character.AI,ויחד איתו עוד 29 בכירים בחברה תמורת סכומי עתק, מה שככל הנראה יחסל באופן סופי את החברה
מערכת ice | 
גוגל מתכננת להשקיע (צילום pixabay, unsplash)
ענקית הטכנולוגיה גוגל, שחטפה היום (שלישי) מכה קשה מאוד אחרי שהוכרז עליה כמונופול בארצות הברית, לא מתרגשת ויוצאת במהלך מטורף על מנת לשדרג את תחום הבינה המלאכותית בחברה, ורוכשת את  30 העובדים הבכירים בחברת Character.AI, כולל נועם שזיר, היזם הישראלי שייסד את החברה, תמורת סכום עתק של 2.5 מיליארד שקל.
על פי הדיווח היום (שלישי) ב-N12, המהלך של גוגל נועד כדי להחזיר את שזיר, שכבר עבד בעבר בחברה עד שעזב לטובת הקמת חברת Character.AI, שמאז הפכה לאחד השמות החמים ביותר בעולם הבינה המלאכותית, ועוד 29 בכירים בחברה חוץ ממנו. גוגל אינה רוכשת את החברה במלואה, אלא רק מעבירה את כלל הבכירים בה אליה, מה שעל פי הערכות עשוי לחסל סופית את Character.AI שככל הנראה תיסגר בקרוב.
למעשה, 2.5 מיליארד הדולרים יחולקו בין הבכירים בחברה, בהם שזיר, כמו גם בין המשקיעים בחברה. על פי הערכות, כלל האנשים המדוברים השקיעו עד היום בחברה כ-200 מיליון דולר, כך שמדובר באקזיט ענק כאשר הם יגרפו לכיסם סכומי עתק.
שזיר הינו ישראלי, שעבר להתגורר בארצות הברית. הוא ייסד את החברה בשנת 2021 ונחשב לאחד המוחות הגדולים ביותר בתחום הבינה המלאכותית, כזה שעבד פעם בגוגל ולחברה היה כל-כך חשוב להחזיר אותו, מה שמראה על ההערכה הרבה אליו בחברה ובתחום פיתוחי ה-AI בכלל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה