השוק

ענקית ההייטק בפיטורים המוניים בישראל: זה הפיצוי שיקבלו העובדים

ענקית הטכנולוגיה אינטל יוצאת בגל הפיטורים הגדול ביותר בתולדותיה בדמות 15% מעובדי החברה, כאשר כאן בישראל כמות העובדים שיפוטרו מוערכת בכ-1,500. למרות זאת, החברה מציעה לעובדים בעלי ותק תוכנית פרישה מרצון. כמה פיצויים יוכלו לקבל אם יבחרו בכך?
מערכת ice |  1
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
ענקית הטכנולוגיה אינטל, נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בעולם שמשקיעה רבות בישראל ולה, בין היתר, מפעל ענק בקרית גת. בישראל מעסיקה החברה כ-12,000 עובדים, כאשר חלק ניכר מהם, על פי הערכות כ-1,500 עובדים, יאלצו ללכת הביתה, במסגרת גל מאסיבי של פיטורים בחברה ברחבי העולם, כפי שבישרה החברה עם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024.
החברה הודיעה בדו"ח על כוונתה לפטר 15% מצוות עובדיה ברחבי העולם, כ-17 אלף עובדים שיפוטרו בסך הכל, במקביל לדיווח על הפסד ענק בתקופה המדוברת, בגובה 1.6 מיליארד דולר.
היום (שלישי), רגע לפני שהיא יוצאת לגל הפיטורים העצום ברחבי העולם, הגדול ביותר למעשה בתולדותיה, ב-N12 חשפו את את תוכנית הפרישה מרצון לעובדים, רגע לפני שיקבלו מכתבי פיטורים.
על פי הדיווח, אינטל מציעה לעובדים חבילת הטבות לתוכנית פרישה מרצון, שתעבוד על פי ותק. למעשה, עובדים בעלי חמש שנות ותק בחברה יקבלו פיצויים בדמות ארבע משכורת.
נוסף על כך, עובדים ותיקים יותר, עם 10 שנות ותק, יקבלו פיצויים על סך 10 משכורות, ואילו עובדים בעלי ותק של 30 שנה ומעלה בחברה, יוכלו לקבל פיצויים על סך של 19 משכורות, אם יבחרו בתוכנית הפרישה מרצון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף צעדי מנע מנפילה בלתי נשלטת (ל"ת)
    ע. 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור