השוק

"אתם לא משאירים לנו ברירה, נאלץ לחזור להיאבק ברחובות"

יו"ר פורום העצמאיים והפרילנסרים קורא לשר האוצר סמוטריץ'  וליו"ר ועדת הכספים גפני לקיים דיון חירום, בנושא הפגיעה העמוקה בעסקים שעתידה להעמיק עוד יותר עם התרחבות המערכה: "אתם לא משאירים לנו ברירה, נאלץ לחזור להיאבק ברחובות"
מערכת ice | 
משה גפני, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
לאור המצב הביטחוני המסלים שעלול ולקראת המתקפה האיראנית הצפויה, ציבור העצמאים בישראל שוב עומד מול חרדה קיומית. בזמן שכולנו מחכים לתגובה, ישנם מאות אלפי עצמאים שהוסיפו עוד חרדה לחייהם.
היום (שני), בפורום העצמאיים והפרילנסרים יצאו בקריאה לשר האוצר סמוטריץ' ויו"ר ועדת הכספים גפני, בה אמרו כי הפחד והחשש מהמתקפה הוא גם מההשלכות על העסק שלהם. עוד אמרו כי אזרחי ישראל ממעטים לצאת מהבתים בתקופת המלחמה וחוששים מהוצאות כספיות עודפות, שיפגעו באיתנות הכלכלית של משקי הבית.
בנוסף, אמרו בפורום כי המצב הוא כמו בתקופת הקורונה, חוסר וודאות מוחלט: "אנו שוב עומדים בחוסר וודאות מוחלט. שר האוצר עסוק בבזבוז כספים קואליציוניים, ושר הכלכלה, מאז ה-7 באוקטובר  אינו קיים. אין לנו ברירה, אנו עומדים "כפסע" מלחזור לאוהלי המחאה מול הכנסת ומשרד האוצר. אי אפשר עוד להמשיך ללא  תוכנית אופרטיבית שתייצר וודאות בקרב העצמאים ובעלי העסקים, העברת מענקים לזכאים ושינוי התפיסה המעוותת שבמקום לדאוג לאזרחי המדינה מחלקים מאות מיליוני שקלים כדי שהממשלה לא תתפרק".
עוד אמרו: "בנוגע לפגיעה המשמעותית בעסקים אמרו בפורום: "הנתונים מצביעים על פגיעה משמעותית בעסקים קטנים ובינוניים בישראל בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים. בעיצומה של מלחמה, בעלי עסקים בישראל ננטשים ללא תוכנית סיוע ראויה. אנו דורשים פעולה מיידית ומתואמת להבטחת המשך פעילותם ושיקומם של העסקים". 
"היעדר הפעילות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ושר הכלכלה ניר ברקת במשבר הזה הוא בלתי נסלח. על שר הכלכלה להתערב מיידית ולהוביל את מאמצי השיקום הכלכלי. הממשלה חייבת לפעול בדחיפות על מנת להגן ולתמוך בעסקים הקטנים והבינוניים, אשר מהווים את עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית. היעדר תמיכה ראויה יוביל להחרפת המשבר הכלכלי ולהשלכות חמורות על כלל המשק". הוסיפו.
בקריאתם אמרו בפורום: "דרישותנו המיידיות הן:
1. פגישה מיידית: פגישה בין שר האוצר לבין ראשי פורום העצמאים לגיבוש תוכנית מיידית למצב העצמאים בישראל.
2. הקמת קרן סיוע מיוחדת: קרן חירום לתמיכה בעסקים שנפגעו באופן משמעותי מהמלחמה.
3. הקלה רגולטורית: הקלות במיסוי ובדרישות רגולטוריות לעסקים קטנים ובינוניים.
4. תוכנית כלכלית מתואמת: תוכנית חירום כוללת שתכלול תמיכה כלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה