השוק

מכה כלכלית לישראל: פרויקט הגז הגדול מתייקר ומגיע למיליארד שקל

על רקע המלחמה, חברת נתיבי גז לישראל, יחד עם חברות לוויתן ותמר, חוטפות מכה אחרי שהודיעו לבורסה כי עלות הקמת צינור הגז הטבעי בין אשקלון לאשדוד מתייקרת ב-140 מיליון שקל, מה שיגדיל את עלות הפרויקט לפחות נכון לעכשיו למיליארד שקל
מערכת ice | 
גז (צילום shutterstock)
על רקע המלחמה, חברת נתיבי גז לישראל חוטפת מכה אחרי שהודיעה כי עלות הקמת צינור הגז הטבעי בין אשקלון לאשדוד מתייקרת ב-140 מיליון שקל, זאת לאחר שהערכות הראשונות דיברו על עלות של 860 מיליון שקל לכלל פרויקט הענק, אלה שכעת הפרויקט יעלה לכל הפחות מיליארד שקל למדינה.
הסיבה לכך היא המלחמה שברקע ועלויות הגז שטפחו. חברת הקבלן הראשית שמבצעת את העבודות היא Micoperi SRL האיטלקית, שכבר עם תחילת המלחמה נטשה את הפרויקט. בחודשים האחרונים נקבע כי החברה תחזור בקרוב לישראל להשלים את העבודות, מה שאמור להתרחש בקרוב, כאשר הצפי להשלמת הפרויקט הוא מאי 2025.
אתמול (ראשון) דיווחה חברת נתיבי גז לישראל לבורסה לניירות ערך: "בהתאם להסכמות ובהתקיים התנאים שנקבעו על ידי הצדדים, הקבלן הזר התחייב לשוב לביצוע עבודות ההקמה במהלך המחצית הראשונה של חודש נובמבר 2024 בהתאם ובכפוף לחזרת הקבלן עד למועד המוסכם ובכפוף למצב הביטחוני, תנאי מזג אוויר, אישורים רגולטוריים וגורמים נוספים אשר אינם בשליטת החברה, הצפי המעודכן למועד השלמת הפרויקט הינו .1.5.2025".
עוד נכתב בהודעה שהוציאה החברה לבורסה לגבי העלויות של הפרויקט: "עלויות הפרויקט המעודכנות, צפויות לעמוד על כמיליארד שקל וכוללות את תקציב הפרויקט המעודכן וכן הוצאות בסך של כ-140 מיליון שקל כתוצאה מהמלחמה ודחיית העבודות. הוצאות אלו, אשר חלקה של החברה בהן הינו כ-60 מיליון שקל". מי שישלם את שאר ההוצאות הן חברות תמר ולוויתן, שמחזיקות בכ-56% מהפרויקט, שאמור להעביר גז טבעי למצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה