השוק

דירוג מניות הקבלנים: זו המניה עם התשואה הגבוהה בחודש יולי

שוק הנדל"ן נמצא בנקודה מעניינת, מחד ברור לכל כי תחת לפני השטח הזרמים פועלים לכיוון של עליית מחירים עד כדי התפרצות משמעותית מאידך, הריבית עדיין גבוהה ומכבידה על היכולת להוציא לפועל עסקאות; כך או אחרת כולם נערכים ל"יום שאחרי המלחמה"
ניצן כהן | 
נדלן-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שוק הנדל"ן נמצא בנקודה מעניינת. מחד ברור לכל כי תחת פני השטח הזרמים פועלים בכיוון של עליית מחירים שלא לדבר על התפרצות שלהם ומאידך הריבית עדיין גבוהה ונכון להיום עדיין מדברים על כך שהריבית כבר לא תרד השנה ואם היא כן תרד, הרי שזו תהיה הורדה סמלית שלה וזה מעכב עסקאות.
אז מה קורה אצל הקבלנים. הקבלנים יוצאים במבצעים שעיקרם מדבר על תשלום חלק קטן משווי העסקה כאן ועכשיו והיתר כשהבניה תסתיים. התהליך הזה אמנם יוצר פצצת זמן אבל מהצד השני זה מייצר סוג של עסקאות ומאפשר לבנקים להמשיך לממן את הקבלנים.
כרגע קונצנזוס ההערכות מדבר על סיטואציה כזו: קבלן שאוחז בדי מזומנים בקופה יוכל לעבור את התקופה הזו ולמעשה הוא יכול להיערך טוב ל"יום שאחרי המלחמה" וקבלן שאין לו די מזומנים בקופה, עלול למצוא את עצמו מוכר קרקעות ומאט את הקצב של השלמת הפרויקטים הקיימים שלו.
בין אלה לאלה קיים המחסור בידיים עובדות בענף הנדל"ן והניסוי של להביא עובדי בניה מהודו, כרגע לפחות מצליח חלקית בעיקר בשל פערי שפה. כך או אחרת, כרגע שוק הנדל"ן מתכנס והמשקיעים בוררים השקעות ומצטיידים במניות בהמתנה ל"יום שאחרי המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה