השוק

דריכות בת״א: ירידות שערים חדות בבורסה; עליות במניות הדפנסיביות

יומיים של ירידות שערים בניו יורק לא עוזרות להרגעת הרוחות בבורסה בתל אביב שפתחה את שבוע המסחר בירידות שערים חדות; שופרסל עולה ב-1.4% אלביט מערכות עולה בשיעור דומה; ירידות שערים חדות נרשמות במניות השבבים
ניצן כהן | 
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ירידות שערים חדות נרשמות היום בבורסה בתל אביב. למעשה צירוף אירועים של דריכות ביטחונית וירידות בניו יורק מהוות משקולת משמעותית על השוק המקומי. את הירידות מובילות מניות השבבים כמו נובה וקמט שיורדות בכמעט 11% כל אחת בעוד עליות נרשמות במניות הדפנסיביות כמו שופרסל אלביט מערכות.
אם כן, ביומיים האחרונים של המסחר בארה״ב נרשמו ירידות שערים חדות שמיוחסות לשני גורמים. הגורם הראשון הוא מימוש רווחים (בריא) אחרי העליות מתחילת השנה ואילו הגורם השני נמצא במקום של נתוני המקרו שמתחילים להצביע על כך שהריבית הגבוהה מחלחלת לכלכלה הריאלית וזה מעלה את החששות מפני מכה שתחטוף הכלכלה הגדולה בעולם ככל שהריבית תיוותר גבוהה.
כרגע בוול סטריט מתומחרת הורדת ריבית אחת בחודש ספטמבר אולם בוול סטריט חוששים שהורדת הריבית הזו לא תעצור את ההידרדרות של הכלכלה הריאלית והיא תדרוש הורדת ריבית נוספת עד לסוף השנה. הורדת ריבית כזו מתומחרת מתומחרת בסבירות בינונית בשווקים.
כך או אחרת, הירידות בוול סטריט נותנות מעט אוויר למשקיעים שמממשים רווחים. בתל אביב המצב הוא שונה בתכלית וזה אומר שהמתיחות במישור הביטחוני מהווה את המשקולת העיקרית על השוק.
באופן עקרוני יכולת ההתאוששות של הציבור הישראלי מנקודות כאלה היא גבוהה מאוד אבל כשאין נקודת יציאה, כלומר כשהחששות מפני אינטרסים צרים של התארכות המלחמה עד אין סוף הרי שגם יכולת ההתאוששות הזו (שקיימת) עלולה להיפגם במעלה הדרך.
הדוחות הכספיים של אינטל מקרינים באופן שלילי על מניות השבבים הישראליות וזה אומר שמטק ונובה מאבדות 11% משווין ואילו טאואר שפרסמה דוחות לא רעים בכלל מאבדת גם היא כ-5%.
המניות הדפנסיביות כמו שופרסל אלביט מערכות עולות ב-1.4% מהסיבות הברורות. שופרסל ושאר מניות קמעונאיות המזון ״נהנות״ מאגירת המזון של הציבור הישראלי ואילו אלביט מערכות חתמה רק בשבוע שעבר על עסקת ענק על משרד הביטחון וגם זה ברור למה.
כך או אחרת, הדריכות מורגשת היטב בבורסה בתל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה