השוק

דירוג מניות הביטוח: זו המניה עם התשואה הגבוהה ביותר ביולי

באופן עקרוני חברות הביטוח עוברות תהליכים מעניינים שמקבלים ביטוי בביצועי מניות הסקטור; דירוג מניות הביטוח לחודש יולי מגלה שהביצועים של מניות הסקטור היו לא רעים בכלל | הדירוג המלא
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום shutterstock)
באופן עקרוני את התקופה הזו קשה מאוד לנתח כלכלית. ישראל נמצאת בנקודת חוסר ודאות גדולה (מאוד) ומכאן שקשה מאוד לנתח את הדברים בצורה קרה ומקובלת. מה שכן ניתן להגיד זה שיכולת ההתאוששות של הציבור הישראלי היא גבוהה מאוד וזה מייצר לא מעט נקודות אור בשוק.
הקונצנזוס בשוק ההון מדבר על מניות הפיננסים כמניות מעניינות ומכאן שניתן לראות את מניות הבנקים שעלו בחודש יולי ואיתן גם מניות הביטוח אלה כמו גם אלה יהיו חלק מרכזי בתהליך השיקום שיבוא יום אחד אחרי המלחמה.
דירוג מניות הביטוח מגלה שכל מניות הביטוח רשמו בחודש יולי תשואות לא רעות כשכאן כדאי להזכיר את הרגליים עליהן עומדות חברות הביטוח. הרגל הראשונה היא רגל הביטוח וכאן קורים מספר דברים. תהליך העלאת מחירי ביטוחי הרכב הושלם ולמעשה הסיכון הותאם לפרמיה וזה אומר שחברות הביטוח מפסיקות להפסיד מהסיגמנט הזה.
בעולם ביטוחי הבריאות התחילה רפורמה שאמנם מעבירה לא מעט לקוחות לקופות החולים אבל היא משאירה את השמנת בחברות הביטוח וזה אומר את אלה שרוצים ויכולים לשלם פרמיות גבוהות כדי לקבל ביטוחים פרטיים וזה אומר, שלפחות נכון לנקודת הזמן הזו החשש מפני הפסדים בתחום הזה הולך ומתפוגג.
הרגל השלישית והיא חשובה מאוד זו הרגל של ניהול כספי הפנסיה של הציבור וכאן אנחנו רואים כמה דברים שפועלים לטובת חברות הביטוח. הנדון הראשון הוא שהאבטלה ממשיכה להיות נמוכה וזה אומר שאנשים ממשיכים להפקיד מידי חודש לקרנות הפנסיה שלהם. התהליך השני הוא התשואות החיוביות בסיגמנט הזה שתומך בדמי הניהול שחברות הביטוח גובות.
מכאן שניתן לראות את התהליכים האלה מקבלים ביטוי בביצועים של מניות הסקטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה