השוק

הישג לדוראל: תוכל להעלות משמעותית את המחירים; המניה מזנקת ב-10%

הלילה הסתיים המכרז למכירת חשמל פנוי לרשת PJM והמחירים שנקבעו גבוהים בלא פחות מ-800% מהמחירים שנקבעו במכרז הקודם; מניית דוראל מזנקת ב-10%
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
אתמול הסתיים מכרז הקאפסיטי בארה"ב והתוצאות מדהימות עבור דוראל שמחזיקה בפרוייקטים לא מבוטלים בארה"ב. בטרם ניכנס לפרטים נזכיר שהתוצאות האלה משפיעות גם על שאר חברות האנרגיה הירוקה שפועלות בארה"ב.
אם כן, המכרז היה למחירי החשמל שיכולות החברות לגבות בארה"ב בשנים 2025 ו-2026 ולאור מדיניות הממשל והמדינות בארה"ב, לתעדף אנרגיה ירוקה על פני אנרגיה ממקורות שהם לא מקורות אנרגיה מתחדשות הרי שלמכרז הזה יש השפעות משמעותיות.
תוצאות מכרז זמינות ברשת PJM לשנים 2025/2026 - מלמדות על זינוק של 800% בתעריך החשמל הזמין של דוראל ואנחנו מדברים על רשת החשמל הגדולה ביותר בארה"ב ששם ניתן יהיה לגבות מחירים גבוהים משמעותיים ממחירי החוזים הקיימים.
התעריף שנקבע במכרז הסתכם ב-269 דולר ל-MW ליום במרבית האזורים של רשת החשמל, וזאת בהשוואה לתעריף של 28.92 דולר ל-MW ליום במכרז לשנים 2024/2025.
השיפור המשמעותי בתעריף הכה את התחזיות בשוק, כאשר ההערכות בשוק אומנם הניחו עליה בתעריפים, בעיקר לאור גריטה של מספר תחנות ברשת והגידול המשמעותי בביקוש לחשמל, אך אין ספק, כי התעריף שפורסם במכרז הינו גבוה בצורה משמעותית.
התעריף החדש מספק שיפור משמעותי במבנה ההכנסות של הפרויקטים, ומבטיח הכנסה קבועה בהיקף משמעותי, מה שיסייע לחברות הפועלות באזור להאיץ את עבודות הפיתוח וצפוי להביא להצפת ערך משמעותית בפעילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה