השוק

בשורות טובות לכלכלה: הסכם הסחר עם בריטניה צפוי להימשך

ממשלת הלייבור החדשה הודיעה על מחויבותה להמשך המגעים לשדרוג הסכם הסחר עם ישראל - הצוות הישראלי למשא ומתן, יתאם בהקדם האפשרי מועדים לסבב המו"מ הבא עם מקביליהם במשרד העסקים והסחר הבריטי

מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה קיים חמישה סבבים במסגרת המשא ומתן לשדרוג הסכם האס"ח (אזור סחר חופשי) עם בריטניה, תחת הממשלות בראשות בוריס ג'ונסון ומחליפיו – אליזבת טראס ורישי סונאק.
כעת, לאחר ניצחונה של מפלגת הלייבור בבחירות שהתקיימו בתחילת החודש בבריטניה, מגיע מסר חיובי מהממשלה החדשה על כוונתה להמשיך את המגעים לשדרוג הסכם הסחר החופשי עם מדינת ישראל.
בין ישראל לבריטניה קיים הסכם סחר שנחתם כבר ב-2019 ונכנס לתוקפו ביום ה-1.1.21, עת עזבה בריטניה את האיחוד האירופי בתהליך ה"ברקזיט". במינהל סחר חוץ מסבירים שמאחר וההסכם הקיים מבוסס על הסכם הסחר של ישראל עם האיחוד האירופי משנת 1995, שתי המדינות  שותפות בראיית הצורך בהסכם אס"ח עדכני ומודרני יותר המתאים לסחר הגלובלי כיום.
שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת: "בירכתי את עמיתי הנכבד, מזכיר המדינה לענייני סחר מר ג'ונתן ריינולדס על מינויו לתפקיד החשוב. ההסכם המתגבש עם בריטניה צפוי להיות הגדול, המקיף והמודרני ביותר של מדינת ישראל ומהווה אינטרס משותף לשתי הכלכלות שיאפשר מימוש נרחב של פוטנציאל הסחר וההשקעות הטמון בין המדינות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה