השוק

לאחר שפיטרה 100 עובדים: פאגאיה ברכישת ענק של עשרות מיליונים

חברת פאגאיה טכנולוגיות הודיעה כי תרכוש את Theorem, אשר מנהלת נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, רק חודש לאחר שהודיעה על פיטורים של 100 עובדים. לאחר הרכישה, פעילותה בתחום קרנות האשראי הצרכני תוכפל
מערכת ice | 
גל קרובינר (צילום יחצ)
רק בחודש שעבר הודיעה חברת פאגאיה טכנולוגיות על פיטורים של 100 עובדים וכעת נודע על רכישת ענק של החברה בעשרות מיליוני דולרים. החברה תרכוש את Theorem שמנהלת נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. 
לאחר השלמת הרכישה, תיק הנכסים של חברת פאגאיה אשר מנוהלות דרך קרנות האשראי שלה יצמח לסכום של כ-3 מיליארד דולר. הרכישה מתרחשת על רקע משבר מתמשך בשוק האשראי בארצות הברית, שם כידוע, הריבית עומדת על שיעור של 5.5%.
כזכור, לאחר שדיווחה פאגאיה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, בהן הוצג זינוק משמעותי בהכנסות ובנפח רשת ההלוואות, ולאחר ההישג עם הצטרפות החברה למדד ראסל 2000, פאגאיה יצאה לגל פיטורים שני מאסיבי בישראל וארה"ב, עם פיטורים כמאה עובדים.
Theorem שהוקמה ב-2014 הינה חברה בולטת בתחום האשראי הצרכני בארה"ב ומנהלת מספר קרנות בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד דולר ומשרתת גופים מוסדיים בינלאומיים רבים. לאחר הרכישה, תחת המטריה של פאגאיה יכנסו קרנות האשראי הצרכני של Theorem ופאגאיה תקבל גישה לכלל הדאטה שנצבר בחברה. עסקה אסטרטגית זו מחזקת את המטרה של פעילות הקרנות של פאגאיה, לאפשר גישה למגוון רחב של משקיעים לשוק האשראי הצרכני האמריקאי.

בשורה התחתונה, הקרנות של פאגאיה צפויות לגדול לכ-3 מיליארד דולר. מדובר על כלי השקעה נפרדים נוספים לתוכנית האיגוח של פאגאיה, בנוסף, למשקיעים בקרנות האשראי של Theorem תהיה כעת גישה לנכסי אשראי שנוצרו על ידי הרשת של פאגאיה, הכוללת 30 מהמלווים המובילים בארה"ב, עם נפח בקשות של מעל 180 מיליארד דולר בכל רבעון. 
קרן דנציגר, מנכ"לית פעילות הקרנות וההשקעות של החברה בישראל: "הרכישה מהווה הבעת אמון של פאגאיה בשוק האשראי הצרכני ובפעילות הקרנות. השילוב עם Theorem, שהיא הקרן הגדולה בתחום הוא טבעי ויאפשר לפאגאיה להגדיל את פעילות הקרנות העולמית שלה. ולצרף משקיעים מוסדיים בינלאומיים גדולים נוספים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה