השוק

הסטארטאפ מהצפון שספג פגיעה אנושה במלחמה - הצליח לגייס מיליונים

בלו טרי (Blue Tree), חברת טכנולוגיית המזון הישראלית, השלימה סבב גיוס בסך 2 מיליון דולר, זאת לאחר שספגה מכה קשה במסגרת המלחמה, בעקבותיה המעבדה של החברה בקריית שמונה הפסיקה את פעילותה. 
מערכת ice | 
עובדי בלו טרי (צילום בלו טרי)
בלו טרי (Blue Tree), חברת טכנולוגיית המזון שפיתחה פלטפורמה להפחתת סוכר במשקאות הניתנת להטמעה מהירה בפס הייצור הקיים, השלימה סבב גיוס בסך 2 מיליון דולר בהובלת OurCrowd, אליה הצטרפו זרוע ההשקעות של תאגיד Sucden הצרפתי, תנובה, נבטים ורציו אנרגיות, זאת בהמשך לקבלת אישור FDA המאפשר את התחלת הייצור בארה"ב.
חברת הפודטק הישראלית BlueTree נוסדה בשנת 2020 ועם הקמתה הצטרפה לחממת הפודטק Fresh Start הממוקמת בקריית שמונה (בשותפות תנובה, טמפוOurCrowd , Finistere Ventures). מתוך אמונה באקוסיסטם הפודטק הצפוני, החברה המשיכה את פעילותה בקריית שמונה, אך לאחר אירועי ה-7 באוקטובר ופתיחת מתקפת הטילים מלבנון, נאלצה לעצור את פעילותה בעיר.
הטכנולוגיה של BlueTree מאפשרת הפחתה פיסיקלית-סלקטיבית (טבעית) של סוכר מנוזלים טבעיים ופועלת כבר היום על חלב, בירה ומיצי פרי. הטכנולוגיה מיועדת להיות מותקנת במפעליי ייצור משקאות, שם הנוזל עובר תהליך נוסף של הפחתת סוכר לפני שיווקו. 
לדברי מיכאל גורדון, מנכ"ל BlueTree: "החזון שלנו משלב בין טכנולוגיות חדשניות לתעשיית הפודטק הצומחת בצפון ישראל. בחרנו לפעול ב-5 השנים האחרונות באקוסיסטים הצפוני מתוך ראייה אסטרטגית לטווח הארוך ובשיתוף פעולה עם התעשייה המקומית".
"בחודשים האחרונים העתקנו את פעילותנו לקצרין ואנו נחושים להישאר בצפון כל עוד המצב הביטחוני יאפשר. על אף האתגרים הבלתי צפויים, הצלחנו להשלים גיוס הון משותפים אסטרטגיים משמעותיים בעולם המזון ואנו מברכים על קבלת אישור הFDA למוצר שלנו, מה שיאפשר לנו להגיע לקהל היעד כבר השנה".
"הדרישות הצרכניות והרגולטוריות בישראל ובעולם למשקאות מופחתי סוכר הובילה בשנים האחרונות לירידה בהיקף המכירות של משקאות עתירי סוכר על אף ערכים תזונתיים חיוביים הנמצאים בהם, כולל מיצי פרי וחלב. בסבב הגיוס הנוכחי הצטרף תאגיד חומרי הגלם Sucden הצרפתי, כשהביע אמון בטכנולוגיה של BlueTree והעריך כי זהו מוצר נחוץ לדרישות עולם המזון בעתיד. את סבב הגיוס הובילה קרן OurCrowd שכבר השקיעה בעבר בחברה ואליה הצטרפו בעלי המניות הקיימים תנובה, נבטים ורציו אנרגיות". 
מיכאל גורדון (צילום: בלו טרי)
"סבב ההשקעה מגיע בהמשך לשיתופי פעולה נוספים עליהם חתמה החברה במהלך השנתיים האחרונות, ביניהן "פרדולים" הברזילאית המספקת רכיבי פרי לחברות המשקאות הגדולות בעולם ו"פריניב", יצרנית המיצים השלישית בגודלה בישראל, שהטמיעה לראשונה את הטכנולוגיה של BlueTree בפס הייצור של מיץ התפוזים ובימים אלו צפוי להתקבל אישור משרד הבריאות הישראלי, מה שיאפשר לצרכן הישראלי ליהנות ממיץ תפוזים מופחת 30% סוכר".
"הטכנולוגיה מאפשרת לשלוף את מולקולת הסוכרוז, ולהותיר את הנוזל עם עד 50% פחות מכמות הסוכר שבמקור. בנוסף, זה מאפשר לחברה לייצר רכיב חדש של סוכר מאותה מולקולה שהופרדה, שיכול לשמש לעולם המזון, הקוסמטיקה והתמרוקים".
גרגורי מרן, סמנכ"ל השקעות Sucden: "זרוע ההשקעות של תאגיד Sucden פועלת בתחום הפחתת הסוכר באופן אסטרטגי, מתוך הבנה שקיימות טכנולוגיות שונות בתחום המותאמות למוצר והצורך. מצאנו כי הטכנולוגיה של Blue Tree,  הכוללת הסרה סלקטיבית של סוכרים ממיצים, היא הרלוונטית ביותר בעבורנו ומשלימה בצורה מושלמת את סל הפתרונות שהתאגיד מציע".
רון שטרן, שותף מנהל בקרן OurCrowd: "אנו גאים מאוד בהתקדמות המשמעותית ובחוסן המדהים של BlueTree במהלך תשעת החודשים האחרונים, ונרגשים מהבעת האמון של  Sucdenבחברה. לטכנולוגיית הפחתת הסוכר פורצת הדרך של BlueTree יש פוטנציאל לשנות את תעשיית המשקאות העולמית. ההשקעה הנוכחית והתוספת של Sucden תפתח אפיקים חדשים לחברה ותסיע הן בשיפור הטכנולוגיה והן בקיצור זמן היציאה לשוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה