השוק

מינוי אודליה פרידמן למנכ"לית מדיטק: דרמה בפרשה שעוררה סערת ענק

במסגרת הדיון שנערך בעקות העתירה שהגיש שח"ם בדרישה לסעדים זמניים במינויה של אודליה פרידמן לממלאת מקום מנכ"ל המדיטק, השופטת קבעה שעל מדיטק לצאת בהליך מיידי למינוי קבע ולא להמתין 6 חודשים כפי שמתיר החוק במינויים זמנים מהסוג הזה
מערכת ice | 
אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה לשעבר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אודליה פרידמן, יהודית גרעין-כל, מתוך אתר פיקיויקי)
היום (ראשון) התקיים דיון דחוף במסגרת העתירה שהגיש שח"ם, ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, בדרישה לסעדים זמניים במינויה של אודליה פרידמן לממלאת מקום מנכ"ל המדיטק. השופטת קבעה כי על המדיטק לצאת בהליך מיידי למינוי קבע ולא להמתין 6 חודשים כפי שמתיר החוק במינויים זמנים מהסוג הזה.
בנוסף על כך, החליטה השופטת כי העתירה לא תימחק ותמשיך לעמוד על תילה עד להשלמת התהליך למינוי מנכ"ל קבוע במדיטק. בתקופת הביניים אודליה תמשיך לכהן כממלאת מקום מנכ"לית הארגון.
כזכור, שח"ם הגיש בשבוע שעבר עתירה לבית הדין לעבודה נגד המינוי של אודליה פרידמן למנכ"לית המדיטק. העתירה מבוססת על קביעת בית המשפט המחוזי, דו"ח מבקר המדינה ותביעת הנאמנים של 'הבימה' נגד אודליה פרידמן המייחסים רשלנות, הפרת חוק, חוסר מקצועיות ואחריות ישירה לקריסתה של הבימה תוך דיווח שיקרי ופגיעה חמורה בזכויות בסיסיות של עובדים.
מאז החלו שמועות על מינויה בחטף של הגברת פרידמן לטענתם, מנהל שח"ם, פתח במאבק עיקש הכולל פניות לדירקטוריון המדיטק, לרו"ח דודי ספיר המנהל את אגף תאגידים עירוניים במשרד הפנים ולמבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, והבוקר – עתירה לבית הדין לעבודה לביטול המינוי.
משח"ם נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת השופטת להורות למדיטק לצאת באופן מידי למכרז למינוי קבע למדיטק. הניסיון של ראש העיר שי קינן להציג כאילו השופטת הכשירה את המינוי רחוק מלהיות נכון. המאבק לא הושלם, אך זהו צעד נכון בכיוון".
עוה"ד דפנה פישר, ממשרד עו"ד ד"ר גדעון פישר, אשר ייצגה את החברה ואת אודליה פרידמן מסרה כי: "על אף הדה-לגיטימציה ומסע ההכפשות, בית המשפט קבע נחרצות כי אין מקום לביטולו של המינוי. חבל שעסקינן בבזבוז הזמן והמשאבים של כל הנוגעים בדבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה