השוק

חנויות ללא קופאים: הסטרטאפ הבא שיכבוש את העולם

 העולם מתקדם לצמצום והתייעלות בשימוש אנושי שעשוי להאט את הקצב. כך גם הרצון להתייעל לחסוך זמן בקניות, בו אנו מבזבזים זמן רב בבחירת הפריטים ובתור לקופה, עד שלעיתים זה מייאש אותנו. העולם מתקדם והנה הפטנטים החדשים
ענת סימן טוב | 
ארנק דיגיטלי (צילום freepik)
טכנולוגיות רבות למדו איך לחסוך את הזמן אם זה בקניות בגדים ואם זה בקנייה בסופר. בארץ אנו עוד מפגרים מאחור, אבל אט אט מגבירים את הקצב ומתחילים ללמוד את השיטות הטכנולוגיות להתייעלות וקיצור הזמנים.
השאיפה היא לחסוך בעובדים ולתת ללקוח לרכוש ולעשות הכל עצמאי תחת הזמן והשליטה שלו בלבד. כך למשל, בחנויות אמזון שבארה"ב וב-7ELEVN בסינגפור, הן שתי חנויות המשמשות דוגמא לחנויות ללא קופאים בכלל. החנויות מרושתות מצלמות והתשלום הוא עצמאי.
בנוסף, החנויות ללא קופאים, מצוידות ברשת של חיישנים המותקנים על מקומות כמו מדפים, תקרות או מיקומים אסטרטגיים אחרים ברחבי החנות. חיישנים אלו יכולים לכלול חיישני משקל, תגי RFID, חיישני עומק או חיישני לחץ. הם עוקבים בזמן אמת אחר תנועת הפריטים והצבתם בחנות, ומאפשרים למערכת לדעת מתי פריט נלקח מהמדף או הוחזר.
 סריקה אחת
בחנות זארה שבקניון עופר הגדול שבפתח תקווה, שיפצו את החנות השינה,  והקימו בה עמדות לתשלום עצמי. העמדות הללו מתקדמות טכנולוגית מעבר לתשלום העצמי שהכרנו עד כה, והקופה הזו למעשה סורקת את כל הבגדים יחד. איך זה עובד? , שמים את כל הבגדים שרכשתם בתוך גומחה ליד הקופה, והקופה יודעת לסרוק את כל המוצרים שיש שם באופן עצמאי ומעלה למסך שמולכם. כל מה שנותר לכם לעשות, זה לאשר שזה אכן הבגדים שלקחתם ולשלם.
סרוק וקנה
גם בסופרים הבינו שצריך להתייעל וכך החליטו ברשתות המזון כמו "שופרסל" ו"אושר עד",  לייעל את הקופות על ידי מכשיר סריקה שניתן לקבל בסופר או דרך האפליקציה בנייד.
בהגיעכם לסופר בכניסה לסניף תוכלו לקבל סורק עצמאי, בו כל מוצר שתכניסו לעגלה תסרקו בעזרת הסורק ,לבחור כמות וזה נכנס לחשבון שלכם. מה עם  פירות וירקות? באזור הפירות וירקות ישנו משקל שתשקלו את הפרי או הירק שבחרתם ובסיום תקבלו מדבקה עם ברקוד שתוכלו לסרוק את הסכום שלקחתם.
זה אמנם לא חדש, אבל זה עוד דרך להתקדם לכיוון השימוש העצמאי בחנויות ללא אדם. דרך נוספת היא, בשימוש באפליקציה בו תוסיפו את המוצרים לסל ובעצם תעשו רכישה און ליין,ותלקטו תוך כדי את המוצרים.
העולם מתקדם קדימה, החנויות יגיעו לחנויות ללא קופאים, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות רישות ואבטחה נכונה, נוכל להיכנס לחנויות ללא קופאים ולעשות רכישות בעצמנו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה