השוק

וול סטריט: אחרי פרישת ביידן - עליות שערים; התשואות חזרו לעלות

ביום המסחר הראשון בו המשקיעים יכולים להגיב לפרישה של נשיא ארה"ב מההתמודדות לנשיאות בקדנציה השניה, נרשמות עליות שערים לאורך כל השדרה; המשקיעים קיבלו את ההודעה של ביידן באופן חיובי שכן הוא מותיר את הבמה למחליף/ה שיוכל לנצח את טראמפ
ניצן כהן | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ 60 Minutes)
אחרי הפרישה של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מהתמודדות על קדנציה שניה, נרשמות עליות שערים לאורך כל שדרת שוק הכסף. הסיבה לכך נעוצה בכך שהמשקיעים אהבו את הודעת הפרישה בשל העובדה כי ביידן יותיר מקום למחליף/ ה שיוכלו להתמודד טוב יותר עם המועמד משולח הרסן והצבעוני, דונלד טראמפ.
בסך הכל מה שניתן לראות כרגע בוול סטריט זו הפנה של הנחיתה הרכה של הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם שעדיין אוחדת בריבית גבוהה מאוד שבהינתן חוסר הוודאות מקריע השקחים בעולם, זו ריבית שמאפשרת באיזו שהיא צורה להתנהל בצורה מושכלת (פחות או יותר).
עונת הדוחות נפתחת בימים האלה וגם כאן קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שבסך הכל החברות ימשיכו להראות חוזקה וגם אם תהיה ירידה ברווחיות שלהן, הרי שהיא מתנהלת בהלימה לירידה בשוק המניות שנרשמה בימים האחרונים.
עכשיו נדבר לרגע על התמחור של השווקים. האופנה בעולם כולו היא כרגע השקעה פסיבית ב-S&P ובאופן עקרוני מדובר באופנה שדי מוכיחה את עצמה לאורך ציר הזמן, אבל מה שאנחנו רואים כרגע זה מכפיל רווח ממוצע על ה-S&P500 של יותר מ-28 בעוד המכפיל הזה נע ב-5 השנים האחרונות בטווחים של 18 עד 22 וזה אומר שאנחנו במכפילים גבוהים מאוד ביחס למה שאנחנו מכירים.
איפה ניתן לשאוב עידוד? מכך שבשבועות האחרונים ירד מכפיל הרווח הממוצע של ה-S&P500 מסביבות ה-30 ל-28 וזה מעודד כי זה מאפשר לשוק לקחת מעט אוויר לקראת הדוחות.
מה המשקיעים רואים כרגע? המשקיעים בסך הכל אופטימיים. האינפלציה בארה"ב די מתכנסת לאזורי יציבות המחירים מבלי ששוק העבודה קורסה ובכלל מבלי שהכלכלה קורסת אלא נוחתת נחיתה רכה וזה טוב. המשקיעים מעריכים שאחרי הבחירות ובהינתן שהמלחמה בישראל תיסגר בהסכם כזה או אחר אבל מבלי שתהיה אסקלציה שתביא למלחמה אזורית שתערער את הכלכלה העולמית (ע"ע החות'ים שמפריעים למסחר העולמי השגרתי), הרי שניתן לדבר על ריבאונד במעלה הדרך.
הריבאונד הזה משמעותו שהחברות ידביקו את הציפיות הגבוהות שתולים בהם (זוכרים את המכפילים?) המשקיעים ומעבר לזה הרווחים גם יכו את התחזיות כרגע.
אם התרחיש הזה יקרה או לא, אף אחד לא יודע באמת אבל על פי אחד הפרסומים בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב, הרי שבשוע שעבר הייתה מכירה אגרסיבית מאוד של מניות טכנולוגיה כבדות על ידי קרנות הגידור מה שאומר שהקרנות האלה, שהן משקיעות "אכזריות" מאין כמותן מעריכות שכדאי כרגע לממש את הרווחים מתחילת השנה, לחכות לתיקון ואז להיכנס שוב.
שוק האג"ח כרגע מתנהל כשהתשואות חוזרות לעלות והן חצו שוב את רמת ה-4.2% לאחר שבנקודת השיא שלהן הן כבר היו סביב ה-5%. כרגע נראה שהמשקיעים בשוק האג"ח מחפשים את שיווי המשקי שיהיה הנקודה בה הם יעברו למוד (mode) של המתנה לתוצאות הבחירות כך שלפחות על פי האנליסטים, אנחנו צפויים לראות שוק אג"ח תנודתי מאוד, שישפיע בהתאם על שוק המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה