השוק

לידר: הביקוש לדירות התייצב ברמה גבוהה; מחירי השכירות ימשיכו לעלות

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, מעריך שמחירי השכירות ימשיכו לעלות גם במחצית השניה של השנה; הביקוש לדירות התייצב, כרגע ברמה גבוהה, כותב כץ
ניצן כהן |  1
יונתן כץ (צילום איה בן עזרי)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, כותב בסקירה השבועית שלו שמחירי השכירות ימשיכו לעלות גם במחצית השניה של השנה. כץ מנתח את הנתונים ומעריך שבטווח של שנה מחירי השכירות יגיעו למחירי הדירות עצמן וזה יביא לעליית מחירים של דירות בעסקאות מכירה.
"מספר אינדיקטורים מצביעים על גידול בביקוש לדיור. מספר הדירות החדשות שנמכרו במאי גבוה ב-73% לעומת מאי אשתקד. מספר דירות יד שנייה שנמכרו עלה ב-33% בתקופה זו" כותב כץ.
"חלק מהגידול בביקוש נובע מדחיית רכישות בתחילת המלחמה, אך בכל זאת, רמת הביקוש בחודשים האחרונים התייצבה על רמה גבוהה יחסית. יתכן שמשקי הבית חוששים מעליות מחירים בעתיד על רקע צמצום בפעילות בענף הבנייה ולכן מקדימים רכישות. עלייה בביקוש השפיעה על עליית מחירי הדיור מתחילת השנה בשיעור של 5.3% (0.8% בסקר האחרון)".
על ההשפעה של מחירי השכירות על מחירי הדיור בעסקאות רכישה, כותב כץ כי "קיימת קורלציה בין מחירי הרכישה ובין מחירי השכירות, בפיגור של כשנה. אם כן, סביר לצפות להמשך האצה במחירי השכירות אשר נמדדים במדד וכעת עולים בקצב מתון של 2.6% (שנה אחורה).
"ביוני, שוכרים אשר חידשו את חוזה השכירות, עשו זאת בעלייה ממוצעת של 2.2% במחירי השכירות. שוכרים שנכנסו לנכס חדש (החלפת דיירים) שילמו 4.2% יותר יחסית לשכירות לפני שנה (האצה של 3.7% לפני חודש)". לסיכום כותב כץ כי "קצב עליית מחירי השכירות במדד צפוי להמשיך להאיץ במחצית השנייה של השנה ולהיות גורם אינפלציוני משמעותי. אנו צופים עלייה של 4.5% שנה קדימה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להפך הקצב הואט משמעותית. (ל"ת)
    פ 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור