השוק

הדו"ח המדאיג שמגלה: הסטארטאפים החדשים בורחים מישראל

סקר איגוד התעשיות המתקדמות IATI  חושף: כ-44% מהסטארטאפים שהוקמו במהלך 2023 התאגדו מחוץ לישראל. כ-38% מהסטארטאפים שהוקמו ברבעון הראשון של 24 התאגדו מחוץ לישראל. לשם השוואה, בשנת 2022 התאגדו בישראל 80% מהסטארטאפים
מערכת ice | 
סטארט אפ (צילום Pixabay)
האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) פרסם היום (ראשון) את תוצאות הסקר התקופתי בקרב משרדי עורכי הדין המובילים במגזר ההיי-טק בישראל, באשר למקום ההתאגדות של סטארט אפים ישראלים חדשים.
הסקר נערך במסגרת האיגוד על ידי ועדה מקצועית קבועה של משרדי עורכי דין ורואי חשבון, אשר מייצגים את חברות ההייטק, ואשר בראשה עומד עורך דין דן שמגר ממשרד מיתר. הסקר נערך על מנת לאסוף נתונים עובדתיים ברורים באשר לסוגיה חשובה המשקפת מגמות עדכניות בכל הקשור לפעילות  מגזר ההייטק הישראלי. הואיל והמשרדים אשר השתתפו באיסוף המידע מייצגים באופן קבוע חלק ניכר מאד מהסטארט אפים בישראל, המידע שנאסף הינו אינדיקטיבי באשר למגמה השלטת בתעשייה בתקופות הרלבנטיות.
מתוך הסטארט אפים החדשים שהוקמו בשנת 2023: 56.27% התאגדו בישראל, לעומת 43.73% שהתאגדו מחוץ לישראל. לצורך השוואה, מתוך הסטארט אפים החדשים שהוקמו בשנת 2022: 80.08% התאגדו בישראל, לעומת 19.92% שהתאגדו מחוץ לישראל.
יצוין כי הסקר שנערך בעבר ביחס לחציון הראשון של שנת ,2023 הצביע על יחס של 55.69% של סטארט אפים שהתאגדו בישראל, לעומת 44.31% שהוקמו מחוץ לישראל, וכי הסקר הנוכחי באשר לנתוני החציון השני של 2023 מצביעים על יחס דומה של 57.05% של סטארט אפים שהתאגדו בישראל לעומת 42.95% שהוקמו מחוץ לישראל.
נתוני הרבעון הראשון של שנת 2024 מצביעים על יחס של 62.45% של סטארט אפים שהתאגדו בישראל לעומת 37.55% שהוקמו מחוץ לישראל.
הכמות הכוללת של הסטארט אפים החדשים שהוקמו על ידי המשרדים המשתתפים בסקר בתקופות הללו ואשר לגביהן ניתנו הנתונים באשר למקום ההתאגדות, היא 490 סטארט אפים בשנת 2022 ו - 442 סטארט אפים בשנת 2023. מספר הסטארט אפים הנסקרים ברבעון הראשון של שנת 2024 הינו 127. 

בין המשרדים שהשתתפו בסקר העדכני: אפשטיין רוזנבלום מעוז, ארדינסט בן-נתן טולדנו, ארנון תדמור-לוי, גולדפרב גרוס זליגמן, הירש-פלק, מיתר, נשיץ ברנדיס אמיר, עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ, ש. הורביץ, שיבולת, Sullivan & Worchester ועוד.
לדברי קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת איגוד התעשיות המתקדמות IATI: "השנה וחצי האחרונות היו קשות למשק הישראלי כולו וכל שכן לקטר הצמיחה של המשק, ענף ההייטק. ובתוך כך, גם לחברות הישראליות הפועלות בארץ ובחו"ל. לצערי, הסקר מציג תופעה רחבה שמצביעה על העברת פעילות כלכלית ענפה וצעירה מחוץ לישראל. הגורמים ידועים לנו, כך גם ההשלכות על הכלכלה ועל החברה הישראלית. אני מאמינה שהאתגר הגדול הזה, יכול להביא איתו פתרונות וצמיחה וגם להשיב את האמון ואת המשקיעים ובמיוחד את המשקיעים הזרים.
"פתרון יתאפשר רק תוך כדי צעדים משמעותיים כמו שיפור תנאי המיסוי, מתן עדיפות לאומית לתחומי פיתוח וטכנולוגיה שונים, חיזוק המחקר האקדמי, שיתוף פעולה עם שחקנים בינלאומיים ועוד. תעשיית ההייטק הוכיחה את עצמה בעשור האחרון וממשיכה להשפיע רבות על קידום החינוך, הבריאות, הביטחון והרווחה במדינה, ועלינו להמשיך לחזק את ההמשכיות והודאות העסקית על מנת להחזיר את התעשייה לפסים של צמיחה״, סיכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה