השוק

ענקיות המזון בישראל משלמות ביוקר: קנסות עתק בכ-100 מיליון שקל

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות בישראל עם חברת המזון וילי פוד, נקבע כי ענקית המזון תשלם כ-11.6 מיליון שקל לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם. בכך, הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם על ידי הממונה על התחרות עומד על כ-100 מיליון שקל. החלוקה המלאה לפניכם
מערכת ice |  1
שקל (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
הממונה על התחרות פרסמה היום (רביעי) להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונת חיוב. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם ג. וילי פוד אינטרנשיונל בע"מ, היא תשלם כ-11.6 מיליון שקל לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה ובהמלצות מחירי מוצריה לצרכן אצל קמעונאים.
בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים (כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה). 
הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקל לאוצר המדינה.
כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם החברות: סנו, נטו, דיפלומט, סוגת וטמפו על תשלום עיצומים כספיים בסך כולל של כ–65 מיליון שקל. כעת מפורסמת ההסכמה עם ויליפוד לעיון הציבור.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם ויליפוד, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ-100 מיליון שקל. ההודעה המוסכמת על כוונת החיוב מפורסמת כעת להערות הציבור למשך 30 יום.
אז איך עובדת החלוקה? שסטוביץ' נקנסו ב-6.58 מיליון שקל, ליימן סלישל ב-1.18 מיליון שקל, שטראוס ב-285 אלף שקל, תנובה ב-1.67 מיליון שקל, אנג'ל תשלם 571 אלף שקל, תמונה 1.67 מיליון שקל, יונילוור 4.3 מיליון שקל, אסם 8.19 מיליון שקל, נטו תשלם סכומי עתק של 18.2 מיליון שקל, סוגת גם היא תשלם 18 מיליון שקל, סמו תשלם קנס של 16 מיליון שקל, דיפלומט 9 מיליון שקל, טמפו 4 מיליון שקל וכמובן וילי פוד שתשלם קנס של 11.6 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עונשים מגוחכים
    אא 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לעבור לכלא למנכלים ולבעלים פלוס קנסות של מאות ומליארדי שקלים
    סגור