השוק

יצחק תשובה במו"מ לרכישת 2% מחברת הביטוח הפניקס

קבוצת דלק מנהלת מגעים לרכישת 2% ממניות הפניקס, מה שבקונסטלציה מסויימת יכול להביא אותה להחזקה של 4% מהחברה; במקביל וללא קשר מנהל ג'ראד קושנר מגעים לרכישת כ-10% מחברת הביטוח
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה קבוצת דלק (צילום משה שי פלאש 90)
קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה מנהלת מו"מ לרכישת 2% ממניות הפניקס. במקביל למו"מ הזה, מנהל ג'ראד קושנר מגעים לרכוש כ-10% ממניות החברה באמצעות קרן ההשקעות שלו. בסך הכל מנהל קושנר מו"מ לרכישת 4.9% מהפניקס עם אופציה לרכישת 4.9% נוספים ואילו קבוצת דלק מנהלת מגעים בנפרד לרכישת 2% מהחברה.
נזכיר כי לקבוצת דלק יש היום הלוואת מוכר שנתנה בעבר כשמכרה את הפניקס והלוואת המוכר הזו שוות ערך ל-2% ממניות הפניקס. בהנחה שהלוואת המוכר שנתנה קבוצת דלק תוחזר לה במניות ולא במזומן (עם פיצוי של קבוצת דלק על התהליך של הקדמת התשלום וקבלתו במניות) הרי שהיא תחזיק 2% מהפניקס. אם אכן יבשיל המו"מ בין קבוצת דלק לבעלי השליטה בפניקס לכדי עסקה אזי קבוצת דלק תעלה להחזקה של 4% מהפניקס.
הסבירות שקושנר יממש את האופציה בהפניקס אינה גבוה מאחר והיא מצריכה קבלת היתר שליטה וכאן יש בעיה (שניתנת לפתרונות יצירתיים) משום שבין המשקיעים בקרן ההשקעות של קושנר יש חברות מהמפרץ הפרסי וזה עלול לייצר בעיות רגולטוריות בישראל ומכאן שקושנר מפריד את העסקה לשתי פעימות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד לא קיבלנו כסף מהגז שהוא מזהם (ל"ת)
    אולי די 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור