השוק

מחירי התובלה הימית לישראל זינקו פי 3, אז למה מניית צים מדשדשת?

היבואנים מדווחים כי מאז חודש מאי זינקו מחירי התובלה הימית לישראל מהמזרח פי 3, אז למה מניית צים מדשדשת? מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים מספק הסבר אפשרי
ניצן כהן |  3
אלי גליקמן מנכ"ל צים (צילום סיון פרג', ויקיפדיה/ Mike Baird)
בשבוע האחרון עלו מחירי התובלה הימית ב-0.6%. מאז חודש מאי מחירי התובלה הימית עולים בעקביות כך שהם שלימו מהלך עליות של פי 3. מניית צים שאמורה להיות הנהנית המרכזית מתהליך של עליית מחירי התובלה הימית לישראל מדשדשת בתקופה האחרונה אבל בשוק ההון אופטימיים ביחס להתפתחות העתידית שלה.
 את השנה התחילה מניית צים בנקודת שפל של 11 דולר וזאת אחרי שבימים הטובים שלה היא נסחרה (אי שם ב-2022) ביום מ-80 דולר. הסיפור הגדול שהטיס אז את המניה היו ביקושים גדולים למוצרים מיובאים מהמזרח בעקבות ההתאוששות שבאה אחרי הקורונה והריבית האפסית.
מאז עברו הרבה מים תחת הגשר והריבית התחילה לעלות ודיכאה את הביקושים, המלחמה בישראל לא היטיבה עם הענף שסבל ממתקפות של החות'ים ששיבשו את הסחר העולמי היטמי. אבל זה לא הכל.
אמנם החות'ים שיבשו את התעבורה הימית אבל המחירים של התובלה הזו החלו לעלות הן בשל הארכת הדרך מהמזרח למערב שלא דרך תעלת סואץ ומעבר לכך, גם הצריכה הפרטית בעולם נותרה גבוהה אם כי היא התמתנה לאורך השנים.
כל אלה הביאו למצב בו מחירי התובלה הימית החלו להתאושש ומניית צים התחילה, גם היא להתאושש, אבל לא בקצב שמדביק את עליית המחירים בענף. 
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים כותב היום ללקוחות חדר המסחר של הבנק כי  מחירי התובלה הימית (ממוצע עולמי) עלו בשבוע האחרון בכ- 0.6% ובכ- 118% מאז תחילת חודש מאי.
"משיחות עם מספר יבואנים, עולה כי מחירי התובלה מהמזרח לישראל עלו מתחילת מאי בכ-200-300% אם כי ההשפעה על המחירים הנה בפיגור של מספר חודשים. לדוג' - חברות האופנה מזמינות עתה את אופנת קיץ ,2025 שתימכר בחנויות החל ממרץ".
אם כן, שפריר מספק הסבר ללקוחות הבנק על הדשדוש של המניה בימים האחרונים למרות שמחירי התובלה הימית ממשיכים לעלות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מילים כמו חול
    איפה ההסבר? 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפש ולא מוצא
    סגור
  • 2.
    כתבה הזייה
    דורון 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "אם כן, שפריר מספק הסבר ללקוחות הבנק על הדשדוש של המניה בימים האחרונים למרות שמחירי התובלה הימית ממשיכים לעלות." חחחחח איפה ההסבר??
    סגור
  • 1.
    הסבר לא ממצה
    אמיר 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כלכלן בגרוש שמסביר הכל בדיעבד וללא כל הבנה בסיסית של עולם הספנות אוי לבושה
    סגור