השוק

אופטימיות בבורסה: הדולר נופל; מניות הנדל"ן והבנקים טסות

בשווקים אופטימיים לקראת עסקה לשחרור החטופים ומתחילים להיערך לריבאונד; הדולר נופל בכמעט 1% לרמה של 3.635 שקל; מניות הנדל"ן מזנקות בכמעט 3%
ניצן כהן | 
כלכלה (צילום shutterstock)
היום צפויה להתקיים פגישה נוספת בקטאר בין ראשי המודיעין של מצרים, ישראל, ארה"ב ונשיא קטאר לקראת הסכם לשחרור החטופים. כרגע הדיווחים הם שיש אופטימיות זהירה סביב עסקה לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה העצימה בדרום ולהסדרת הגבול הצפוני וזה אומר התחלת השיקום.
המסחר מתנהל היום כשהדולר ממשיך לאבד גובה והוא נסחר כעת בירידות של 0.7% שזה אומר רמה של 3.636 שקל. האירו נסחר בירידות של 0.52% לרמה של 3.943 שקל ואילו הליש"ט יורדת ב-0.2% לרמה של 4.68 שקל.
בבורסה נרשמות עליות שערים כשמדד הנדל"ן שהוא אחד הנהנים הגדולים מסיום המלחמה עולה ב-2.77%, מדד הבנקים עולה ב-1.5%, מדד ת"א 125 ב-1.3% וכן הלאה.
באופן עקרוני בשוק ההון מדברים על סיטואציה לפיה במסגרת הסכמות שיביאו לשחרור החטופים וסיום המלחמה תתפנה ישראל להתחלת השיקום וזה אומר בראש ובראשונה הקלת העומס על המילואימניקים שיחזרו לעבוד ולהצמיח את הכלכלה ומעבר לכך זה יצריך לא מעט השקעות שיניבו תשואות במעלה הדרך.
כך או אחרת, קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שבהנחת עבודה שיהיה הסכם, גם בנק ישראל יתחיל להוריד את הריבית בין אם לאחר שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית ובין אם כפועלה מקדימה וזה טוב לעסקים. 
בין המניות שמובילות את העליות בבורסה ניתן לציין את נכסים ובניין שעולה ביותר מ-5% וזאת לאחר שגב יום השלימה מהלך מימון מחדש של החוב שלה. ישראל קנדה עולה בכ-5% וזאת בשל האופטימיות הנוגעת ליכולת של החברה למכור דירות במחירים גבוהים אם הכלכלה תשתחרר מעול המלחמה. אשטרום עולה ב-4.7%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה