השוק
רמי לוי במהלך כואב: הטיסות האלו בישראייר בירידה משמעותית
רקיע וישראייר, שתי חברות התעופה המרכזיות בקו לאילת, חוו ירידות משמעותיות, כאשר ארקיע רשמה ירידה של 27.2% וישראייר של 26.8%
בשנים האחרונות, אילת - פנינת התיירות הישראלית - מתמודדת עם אתגר משמעותי. נתונים חדשים חושפים ירידה דרמטית במספר המבקרים המגיעים לעיר בטיסות, מעלים שאלות נוקבות לגבי עתידה התיירותי של העיר.
מאחורי המספרים היבשים מסתתר סיפור מורכב של שינויים בהעדפות הצרכנים, אתגרים כלכליים, ומאבקי כוחות בתעשיית התעופה. הירידה החדה של כ-27% במספר הטסים לאילת ביוני 2024 לעומת השנה הקודמת, מהווה סימן אזהרה ברור. ארקיע וישראייר, שתי חברות התעופה המרכזיות בקו, חוו ירידות משמעותיות, כאשר ארקיע רשמה ירידה של 27.2% וישראייר של 26.8%.
מה עומד מאחורי המגמה המדאיגה? מומחי תיירות מצביעים על מספר גורמים. ראשית, שינויים בהעדפות הנופשים הישראלים, כאשר יעדי חו"ל הופכים נגישים וזולים יותר. שנית, תחרות גוברת מצד יעדי תיירות אחרים בישראל, כמו ים המלח והגליל. לבסוף, סוגיות של תשתיות ומחירים באילת עצמה, שלעתים נתפסים כפחות אטרקטיביים בהשוואה לאלטרנטיבות.
המשבר אינו מוגבל לחודש יוני בלבד. הנתונים לחצי הראשון של 2024 מראים ירידה מצטברת של 21.4% במספר הטסים לאילת, עם ירידות משמעותיות הן בארקיע (26.7%) והן בישראייר (8.35%). מגמה זו מעלה חששות כבדים בקרב בעלי עסקים מקומיים ומקבלי החלטות בעירייה, שחוששים מהשלכות ארוכות טווח על כלכלת העיר.
עוד ב-
ברקע הנתונים המדאיגים, מתנהל מאבק בין חברות התעופה לרשות שדות התעופה (רש"ת) על הקצאת סלוטים בטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. הסכסוך, שטרם הגיע לפתרונו, מקשה על הגדלת נפח הטיסות לאילת, ומונע פתרון מהיר למשבר. האם פתרון הסכסוך יביא להתאוששות? או שמא נדרשת חשיבה מחודשת על מודל התיירות של אילת? אלה שאלות שיעסיקו את קובעי המדיניות בחודשים הקרובים, כאשר עתידה של "עיר הנופש" הישראלית מונח על כף המאזניים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(17):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.טיסות להולנדיעל 07/2024/25הגב לתגובה זו0 0רמי בבקשה תתחיל לקחת טיסות להולנד אני מבטיחה להיות לקוחה שלךסגור
-
16.תעשה חשבון איפה טעינו.תורידו מחירים גם לחול אנשים לאשי 07/2024/12הגב לתגובה זו0 0שוכחים מה שאתם עושים ברגע יפתחו השמים הזרים יכנסו יתחיל תחרות ארקיע אוכלת וכבר אוכלת אותה ישראייר חבל חברה טובה שאפשר עוד לתקן ללמוד רק מטעויותסגור
-
15.מה יש לעשות שם?טוב מאד 07/2024/12הגב לתגובה זו0 0מחירים מופקעים. דוחות חניה. שישארו בכיף שלהם שםסגור
-
14.היחס והזלזול בלקוחות זמן אצלם לא קיים (ל"ת)אבי 07/2024/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.מעדיפים רכב ולא טיסהאורלי 07/2024/12הגב לתגובה זו0 0ממש שטויות. אנשים לא טסים כי תמיד יש עיכובים וביטולים. אין מספיק טיסות. התיירות לאילת לא ירדה אלא התעצמה. אילת מלאה והם באים עם רכבים כי בזמן שהם יקחו טיסה, הם כבר יגיעו עם הרכב. היום כבר יותר מהר להגיע עם רכב ולא עם טיסה.סגור
- טען עוד
-
12.שירות גרוערותי 07/2024/12הגב לתגובה זו1 0תבדוק למה השירות ישראייר מגרועים ביותר עיכובים ודחיית טיסות ואין עם מי לדברסגור
-
11.ישראייריפה מדאעי 07/2024/11הגב לתגובה זו1 0יש להחרים את חברת ישראייר הטיסות מעוכבות מוכרים כרטיסים ללא מטוס ללא שירות וכולאים את הנוסעים בשדה התעופה כשכל הטיסות יוצאות בזמן .ורק ישראייר מזלזלת בלקוחותיה ממליצה לכולם לא לקנות כרטיסים בישראייר.סגור
-
10.לא סובלת את ישראייר ולא טסה איתם (ל"ת)מחרימה 07/2024/11הגב לתגובה זו2 0סגור
-
9.מחיר מופקעמשה 07/2024/11הגב לתגובה זו1 0כמעט 400 שקלים לכיוון זה עושק לאור היום ישראייר וארקיע עושקות את הציבור הישראלי גם לחולסגור
-
8.טיסות לאילתעמוס 07/2024/11הגב לתגובה זו2 0מי שהחליט לסגור את השדות בת"א (שדה דב) ואת השדה הישן והאטרקטיבי באילת פסק גזר דין מוות על העיר אילת, להזכירכם השר שסגר את שדה דב לא היה לו מושג מה המשמעות וחבריו האינטרסנטים הלחיצו וגרמו לו לקבל את ההחלטה המטופשתכנ"השדה באילת , אני עבדתי שנים רבות באילת וההנגשה לטיסות איפשרה ועזרה לי ולחברה בה עבדתי לקבל בזמנו את ההחלטה לרדת לאילת היית והלוגיסטיקה והנגישות הקצרה היא זו שכרמה להחלטה להקים מפעל תעשיתי באילת, מה נשאר היום כדי לטוס לאילת בעבר נסעת לת"א יורד לשדה דב בעה 06.00לדוגמה , נוחת באילת לאחר 45 דקות ונצצא באמתע העיר, כנ"ל הפוך. להוסיף כדי לקבל הספקה דחופה , מרים טלפון לקנין שלנו בת"א מזמין את הפריט ותוך 2-3 עובר בשדה והפריט בידינו, תוסיפו על כל זה , תושב אילת שרוצה להגיע לת"א לטיפול רפואי או הופעה, עולה על המטוס מגיע לת"א הולך למופע או לפגישה מסיים חוזר לשדה דבעולה למטוס ושוב תוך זמן קצר חזר לאילת הביתה. כיום כל המהלך המוזכרלוקח יות מכפול נגרר לטרמינל 1 בבן גוריון טס לשדה רימון לוקח מונית ומגיע לאילת אחר 3-4 שעות, כנ"ל הפוך אז למה תושב בעל רכב יטרח, עוחה על מכוניתו ומגיע לתל אביבסגור
-
7.מעניין למה???אורית 07/2024/11הגב לתגובה זו3 0כי להגיע מחיפה לאילת זה יותר מהר מהלגיע במטוס?? לצערי הרב זו המציאות,באמת אתם מתפלאים?סגור
-
6.ערבי ישראל מחרימים אל ועל וכל חברה ישראלית ..אחמד 07/2024/11הגב לתגובה זו0 0מההשפלה והחקירות שעוברים הטסים לישראלסגור
-
5.מחירי מלונות באילתציקי 07/2024/11הגב לתגובה זו4 0למה מחירי המלונות באילת כל כך גבוהיםסגור
-
4.לא שווה לטוס כשזה ככ יקר ויש את כביש 6אנזו גורלומי 07/2024/11הגב לתגובה זו3 0בכביש 6 אתה מגיע תוך 4 שעות, אפילו 3 מהשפלה. הטיסה גם יקרה, גם לא חוסכת הרבה זמן כי אתה צריך להמתין הרבה זמן בשדה התעופה לפני ואחרי, במיוחד עכשיו כשהטיסות נוחתות באילן רמון שזה חצי שעה מאילת. וגם אתה מגיע לאילת ללא רכב ותלוי במוניות. תטפלו בבעיות האלה אם אתם רוצים לקוחות בטיסות לאילת.סגור
-
3.רמי אנחנו לו הכותלאזרחים מעם ישראל 07/2024/11הגב לתגובה זו4 0אתה לא מודע לזה שרב האנשים שטסו בחברות שלך הם בעלי יכולות נמוכות אנשים דהןקי מחזיקים משחה מעל פני המים לך זה לא מתאים להתבטא כךסגור
-
2.אין לו מטוסים! הוא חוכר ממזרח אירופהדנה 07/2024/11הגב לתגובה זו3 0קנינו כרטיס בישראייר לאיטליה המטוס היה חכור מרומניה הצוות והטייס היו רומנים ישראבלוףסגור
-
1.העיר בתפוסה מלאהסינטיה 07/2024/11הגב לתגובה זו4 0אנשים מגיעים עם הרכבים אין שום קשר בין הטיסות לבין מצבה של העיר אילת מבחינה תיירותיתסגור