השוק

הדולר ממשיך להיחלש בהמתנה להתפתחויות המו"מ לשחרור החטופים

היום אמורה להתקיים ישיבת מו"מ בין ראשי המודיעין הרלוונטיים לשחרור החטופים וזה מייצר אופטימיות אצל המשקיעים שניתן להגיע להסכם; הדולר יורד ל-3.658 שקל ואלה חדשות טובות
ניצן כהן |  2
דולרים (צילום pixabay)
במסחר במט"ח ממשיך הדולר להיחלש והוא נסחר היום ברמה של 3.658 שקל. האירו נסחר ברמה של 3.95 שקל והליש"ט נסחרת ברמה של 4.685 שקל. משמעות הדברים היא שהשקל מתחזק מול המטבעות הזרים בסדר גודל של 1% ביומיים ואלה מספרים משמעותיים לשוק המט"ח.
מה שמייצר את הפעילות הזו בשוק המט"ח הוא המו"מ בין ישראל לחמאס על שחרור החטופים. ההיום אמורה להתקיים פגישה חשובה בין ראשי המודיעין הרלוונטיים בקטאר ונראה כי רוח הדברים היא חיובית, לפחות כרגע וזה מייצר אופטימיות בקרב השחקנים בשוק המט"ח.
נסביר ברקע הדברים כי מניתוח שעשה בנק ישראל עבור הכלכלה הישראלית, ניתוח שפורסם בהחלטת הריבית האחרונה הרי שבנק ישראל מציין לחיוב את יכולת ההתאוששות המהירה של הכלכלה הישראלית וזה אומר שאם מתגבש הסכם לשחרור החטופים ומכאן תיעצר הלחימה העצימה בחזית הדרום וזה יאפשר הסדרה של גבול הצפון, הרי שישראל תעבור, גם ללא סיוע והכוונה של הדרג המדיני, לשיקום והתאוששות מהירים. זה לפחות קונצנזוס ההערכות כרגע בשוק המט"ח.
משאלה פני הדברים הרי שטבעי שהמשקיעים יקראו לכסף שנמצא בחו"ל כרגע והניב לא מעט רווחים בתקופה האחרונה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הדולר נחלש בגלל השוק האמריקאי אין קשר לעסקה
    אאא 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממליץ לעשות רענון לפרשנים שלכם.....
    סגור
  • 1.
    ומלחמה ב צפון לא משפיעה?????? (ל"ת)
    אני 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור