השוק

הסוף לצ'קים בישראל? זו שיטת התשלום החדשה שמחליפה אותם

הצ'קים הדיגיטליים צוברים תאוצה: מהיום ניתן לקחת הלוואות, לקבל ערבות חוץ בנקאית לעסקים ולבצע הבטחת תשלום שכר דירה באמצעות צ'ק דיגיטלי
מערכת ice |  2
צ'ק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הפינטק וי-צ'ק, שהוקמה על ידי קובי רם ופועלת מזה מספר שנים בישראל, הכריזה היום על השקת אפשרות למשתמשים לפנות דרכה לגופים חיצוניים לצורך הגשת בקשה להלוואה, הבטחת תשלומי שכר דירה וערבות חוץ בנקאית, כאשר התשלומים מבוססים על הצ'ק הדיגיטלי של החברה.
בכך, למעשה, וי-צ'ק השיקה את "המרקט פלייס" הראשון בישראל למוצרים פיננסיים המבוססים על צ'קים דיגיטליים. כאמור, השירות עצמו ניתן לקהל הפונים באמצעות חברות חיצוניות המספקות הלוואות, הבטחת תשלומי שכר דירה וערבות חוץ בנקאית. המהלך מהווה צעד חשוב לשינוי בתחום התשלומים בישראל.

התקופה האחרונה מתאפיינת בשינויים משמעותיים בשוק התשלומים בישראל. לאחרונה נכנס לתוקפו "חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום", המאפשר לכל אחד לשלם בבתי עסק ישירות מחשבון הבנק ללא צורך באשראי. השינויים הם תוצאה של עבודה מאומצת של בנק ישראל לפתיחה מלאה של שוק התשלומים לתחרות, הן באפליקציות התשלומים והן בפתיחת האפשרות לתשלום בבתי עסק ישירות מחשבון הבנק.
במסגרת זו, וי-צ'ק אף קיבלה לאחרונה קוד זיהוי רשמי מבנק ישראל, ומאפשרת באמצעות הצ'קים הדיגיטליים שלה ליצור אלטרנטיבת תשלום חדשה בישראל. הצ'ק הדיגיטלי של וי-צ'ק נועד להחליף את צ'ק הנייר המסורתי, ולספק לצרכנים כלי תשלום חדשני ואמין. בעקבות הגבלת השימוש במזומן בישראל, הפכה אפשרות התשלום בכרטיס אשראי לאפשרות העיקרית עבור הצרכנים, מה שהוביל לעומס משמעותי על מסגרות האשראי ולהפחתה בשימוש במזומן. חברות האשראי מציעות כיום לצרכנים להגדיל את מסגרת האשראי בתשלום עמלה חודשית, או לדחות את התשלומים בריביות גבוהות העולות על 10%.
במצב הנוכחי, הצ'ק מהווה פתרון תשלום עיקרי המאפשר לשלם לבתי עסק או לנותני שירותים ללא צורך בכרטיס אשראי. הוא גם הפתרון היחיד שמאפשר ליצור תשלום דחוי או
בתשלומים ללא העמסה על מסגרת האשראי.
קובי רם, מנכ"ל ומייסד וי-צ'ק, אמר: "המרקט פלייס החדש שלנו מהווה פריצת דרך בתחום התשלומים בישראל. אנו מנגישים ללקוחות מוצרים פיננסיים המבוססים על הצ'קים הדיגיטליים שלנו, ובכך מציעים להם אפשרות נוחה ובטוחה לקבל מגורמים חיצוניים שירותים פיננסיים בצורה דיגיטלית לחלוטין, ובכך גם מייצרים אלטרנטיבה חדשנית לצ'ק הנייר המסורתי ולכרטיסי האשראי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין מאוד, מקווה שהבנקים לא ישימו רגל! (ל"ת)
    דני 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממליץ בחום על וי צ'ק
    תומר 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משתמש בשירותים שלהם מספר חודשים וזה מאוד עוזר לי במערך הגבייה אל מול הלקוחות שלי. ממליץ לכם בחום! עמלות נמוכות ושירות מעולה
    סגור