השוק

הדולר ממשיך לאבד גובה: המשקיעים אופטימיים לקראת הסכם לשחרור החטופים

הדולר יורד בשיעור חד, יום שני ברציפות והוא נסחר ברמה של 3.66 שקל, הסיבה המרכזית לירידה של הדולר היא האופטימיות שעדיין מסתובבת בשוק סביב עסקה לשחרור החטופים
ניצן כהן |  2
דולר (צילום shutterstock)
הדולר ממשיך לאבד גובה וזה יום שני ברציפות. הדולר יורד כעת בכ-0.5% ונסחר ברמה של 3.666 שקל. האירו יורד ב-0.6% לרמה של 3.969 שקל והלירה שטרלינג יורדת ב-0.6% לרמה של 4.69 שקל.
אם כן, הסיבה המרכזית לכך שהדולר יורד יום שני ברציפות נעוצה בכך שהמשקיעים בשוק המט"ח מעריכים שלא תהיה ברירה לנתניהו והוא יאלץ להגיע להסכם כזה או  אחר שיביא לשחרור החטופים ומכאן להפסקת הלחימה העצימה (שכבר מזמן לא מתנהלת) בחזית הדרום מה שיביא להסדרת חזית הצפון.
באופן עקרוני בנק ישראל פרסם אתמול את תחזית המקרו המעודכנת שלו שהייתה תחזית קודרת. יחד עם זאת בנק ישראל ניסה לסמן את הקו של מה יקרה אם נתניהו וממשלת ה-64 יגררו את ישראל למלחמה אינסופית אבל בשלב הזה האופטימיות גוברת על הפסימיות ומכאן שהתחזית הקודרת של בנק ישראל מהווה סמן ימני שממנו, כך מעריכים בשוק, ניתן יהיה להיות מופתעים לטובה.
אתמול הותיר בנק ישראל את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5% וזאת לאחר שמשרד האוצר פרסם את הביצועים התקציביים שלו שגילו כי ישראל נמצאת בגירעון של 7.6%. בנק ישראל מעריך שהגירעון הזה יתכנס בסוף השנה לתחזיות האוצר שעומדות על 6.6%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ההפך הוא הנכון!
    יניב 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקל מתחזק כי צהל תוקף בעוצמה ברעזה ומורעד את חמאס על הברכים בכניעה להשבת החטופים!
    סגור
  • 1.
    שופרי השמאל
    גבי 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו להחליש את ישראל
    סגור