השוק

בשווי מיליארד שקל: חיים כצמן ומנורה מבטחים בדרך לעסקת ענק

חברת הביטוח מנורה מבטחים מנבלת שיחות מתקדמות עם ג'י ישראל, חברת הבת של ג'י סיטי בבעלותו של חיים כצמן, זאת בנוגע לרכישת 50% מארבעה מרכזים מסחריים של כצמן בישראל, בתמורה לחצי מיליארד שקל, מה שמשקף שווי של מיליארד שקל
מערכת ice |  1
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
חברת הביטוח מנורה מבטחים בוחנת בימים אלו רכישה של 50% מארבעה מרכזים מסחריים שנמצאים בבעלות חיים כצמן וג'י סיטי, זאת בתמורה לחצי מיליארד שקל, מה שמשקף שווי של מיליארד שקל לאותם נכסים.
על פי הפרסום הבוקר (שלישי) ב"כלכליסט", שיחות בין שני הצדדים מתנהלות כבר מזה מספר שבועות באמצעות ג'י ישראל, חברת הבת של ג'י סיטי, ולבין מנהלי תחום הנדל"ן בחטיבת ניהול כספי העמיתים של מנורה מבטחים.
על פי הדיווח, במנורה עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנוגע לרכישת 50% מארבעת המרכזים המסחריים של כצמן, אך אם וכאשר תחליט החברה לרכוש את אותם נכסים, היא תהפוך לשותפה העיקרית של ג'י סיטי בישראל. ובאיזה נכסים מדובר בדיוק? ארבעת הנכסים הם: G מיקדו שבשכונת תל ברוך בתל אביב, קניון G בפארק צמרת בתל אביב, G בכוכב הצפון בתל אביב ו־G סביון.
כזכור, רק בשבוע שעבר ג'י סיטי וחיים כצמן קיבלו בשורה נהדרת מכיוון חברות דירוג האשראי S&P מעלות ומידרוג, שהודיעו לו כי יעלו את תחזית הדירוג של ג'י סיטי (אשר לאחרונה נהנתה מעלייה ברווחים) משלילית ליציבה, וזאת לאור שיפור בנזילות. מתוך כך, דירוג החברה עולה מרמת ilA3/ilA ל-ilA2/A. בדוח של מידרוג צוין, בין היתר, כי שינוי האופק נובע בזכות הירידה בחוב הפיננסי של החברה בשנה האחרונה וגמישות פיננסית הולמת.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עכשיו אני יודעת
    עירית 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עושה מנורה עם הרווחים שהיא עושה בכסף שלי כשהפנסיה שלי נשחקת.
    סגור