השוק

בנק ההשקעות האירופי בהלוואת ענק: זו החברה שלווה 37 מיליון יורו

Nyxoah חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי. "נרגשים ומודים על התמיכה והאמון בטכנולוגיה החדשנית שלנו שהוצגה על ידי בנק ההשקעות האירופי"
מערכת ice | 
צילום shutterstock
Nyxoah SA, חברת טכנולוגיות רפואיות שמתמקדת בפיתוח ומסחור של פתרונות ושירותים חדשניים לדום נשימה בשינה (OSA), הודיעה כי חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי (EIB). ההסכם מגובה באמצעות התוכנית InvestEU של הנציבות האירופית. Nyxoah מתכננת להשתמש במימון לצורכי מחקר ופיתוח, ולהרחבת כושר הייצור שלה בכדי לספק מענה לביקוש באירופה ובארצות הברית.
ההלוואה בגובה 37.5 מיליון אירו מחולקת לשלוש מנות: 10 מיליון אירו במנה הראשונה (Tranche A), 13.75 מיליון אירו במנה השנייה (Tranche B) ו-13.75 מיליון אירו במנה השלישית (Tranche C). התשלומים עבור המנות השונות כפופים לתנאים מסוימים. המנה הראשונה נושאת ריבית שנתית של 5% במזומן ו-5% ריבית מהוונת, והיא מבוססת על לוח פירעון שנמתח לאורך חמש שנים. המנות השונות אינן מכילות הסכמי הכנסות או נזילות.
החברה, בהקשר להסכם המסגרת של ההלוואה, וכתנאי למשיכה על פי הסכם זה, מתכוונת בנוסף להתקשר גם ב-"הסכם אחריות סינתטי" עם EIB. על פי הסכם האחריות הסינתטית המיועדת, בהתייחס למסגרת ההלוואה, ועם הקשר לכל מנה במסגרת, יוענקו ל-EIB "כתבי אופציה סינתטיים" לתקופה של 20 שנה.
המספר ומחיר המימוש של כתבי האופציה הסינתטיים יחושבו על בסיס נוסחאות מוגדרות לכל מנה, כפי שנקבע בהסכם כתבי האופציה הסינתטיים. את כתבי האופציה הסינתטיים ניתן לממש החל ממועד הפירעון של המנה הרלוונטית או, במקרים חריגים, מוקדם יותר.
כתבי אופציה סינתטיים אלה יאפשרו ל-EIB לקבל מהחברה תמורה במזומן השווה למחיר הממוצע המשוקלל של מניית החברה בבורסה לאורך 20 יום, עם הפחתה במחיר המימוש החל לכל כתב אופציה סינתטי, ועם הכפלה לפי מספר כתבי האופציה הסינתטיים שה-EIB יממש. בהקשר של Tranche A, צפוי כי EIB יקבל 468,384 כתבי אופציה סינתטיים עם מחיר מימוש של 8.11 אירו ש-EIB יוכל לממש לאחר מועד הפירעון של Tranche A (5 שנים) או, במצבים חריגים, מוקדם יותר.
מאחר שהוראות מסוימות בהסכם מסגרת ההלוואה ובהסכם כתב האופציה הסינתטי תלויות בשינוי שליטה, הוראות אלה יובאו לאישור אספת בעלי המניות של החברה בהתאם לסעיף 7:151 לחוק החברות והאיגודים הבלגי.
סגן נשיא EIB, רוברט דה גרוט, אמר: "בלגיה ניצבת בחזית החדשנות בתחום מדעי החיים והמד-טק. כ-EIB, אנו גאים לתמוך בתעשייה משגשגת זו ולטפח צמיחה. Nyxoah, עם הגישה פורצת הדרך שלה, תורמת תרומה חשובה. אנו להוטים לראות את החברה מתקדמת, לטובת חולים ברחבי העולם".
אוליבייה טלמן, מנכ"ל Nyxoah, אמר: "אנו נרגשים ומודים על התמיכה והאמון בטכנולוגיה החדשנית שלנו שהוצגה על ידי בנק ההשקעות האירופי. הלוואה זו באה בהמשך להנפקת המניות המוצלחת האחרונה שלנו, בה גייסנו 48.5 מיליון אירו, מה שסיפק לנו גישה משולבת להון צמיחה של מעל 80 מיליון אירו. זה יסייע במסחור של Genio באירופה ובארה"ב, אם יאושר, תוך סיוע בהגדלת כושר הייצור ושמירה על חדשנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה