השוק

דירוג מניות הבנקים: החודש שמניית לאומי היכתה את השוק

בעולם בו חוסר הוודאות נמצא ברמות שיא (או שפל, תלוי בנק' המבט) מניות הבנקים הן ברומטר מצוין למדידת הדופק של הכלכלה וכך חודש יוני היה חודש בו מניות הבנקים ירדו להוציא מניית לאומי ודיסקונט כשלאומי היכתה את התעשייה
ניצן כהן |  1
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
בעולם שנמצא בנקודת חוסר וודאות גדולה כל כך הרי שברומטר מצוין לבחינת מצבה של הכלכלה יכול להיות בביצועים של מניות הבנקים. הבנקים נזכיר הם בבואה של הכלכלה, עוצמת שוק העבודה ניכרת בה, ההוצאה לצריכה בכרטיסי אשראי ניכרת בה וכך גם הסיכון שכל מביא איתו בימים של מלחמה, אינפלציה וריבית גבוהה.
כך או אחרת נראה שבחודש יוני המשקיעים החליטו למממש סחורה, להצטייד במזומנים ולתת מנוחה לכסף כך שישב במצב הצבירה של "מזומן בעו"ש" על כל צרה שלא תבוא.
מניות הבנקים אם כן איבדו גובה אבל הייתה היו אלה מניות לאומי ודיסקונט שהשיגו תשואות חיוביות כשלאומי היכתה את התעשייה. אם כן, למה דווקא לאומי? ההסבר שמספקים הפעילים בשוק נמצא בכך שבאורך פלא דווקא שני הבנקים האלה מציגים יציבות ניהולית על שאר המערכת הבנקאית. 
אבל אם נוציא מהמשוואה את מניית מזרחי שבתקופה האחרונה סובלת ממכירות של זרים הרי שנותרנו עם מניית לאומי כשפועלים היה עסוקה בחילופי מנכ"לים,, הבינלאומי החליף רק עכשיו מנכ"ל שמגבש תוכניות אסטרטגיות, הרי שנותרנו עם הבנק היחיד שמשדר כרגע יציבות ניהולית, אגרסיביות בעולם התשתיות וכן הלאה וזה מייצר תשואה עודפת בטווח הזמן הזה על שאר הבנקים.
כך או אחרת, זה דירוג מניות הבנקים לחודש יוני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי ומניות הבנקים יכפילו את עצמם יהיה לנו פיצוי בזה
    טל 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי ה 7.10.2023 הבורסה ירדה ונרצחו קרובי משפחה בטבח, אני שמתי את הכספים שאני ואשתי אמורים לקנות בהם דירה ראשונה, במניות הבנקים לפני חודשיים בתקווה שמניות הבנקים יעלו וכך נוכל לקנות בהם את הדירה הראשונה.
    סגור