השוק

בנק הפועלים הכריע: זה הקבלן שקיבל עסקה של מאות מיליוני שקלים

בנק הפועלים הכריע ובחר בקבלן שיבצע את עבודות הגמר בבניינים של הבנק בעסקה של מאות מיליוני שקלים | כל הפרטים על העסקה שמסעירה את הקבלנים
ניצן כהן |  1
ידין ענתבי (צילום לינקדין/ ידין ענתבי, Magma Images)
בנק הפועלים הכריע זה הקבלן שיבצע את עבודות הגמר במשרדים החדשים בעסקה של מאות מיליוני שקלים. אם כן את הבניה תסיים חברת הבת של אלקטרה - חברת אלקטרה דונקו - בעסקה שמסתכמת (כרגע) ב-286 מיליון שקל. הבניה היא עבור שני הבניינים של בנק הפועלים ברחוב החרש בתל אביב.
הבניין שנבנה עבור בנק הפועלים הוא חלק מפרויקט ויתניה תל אביב הכולל 3 מגדלים. המגדל הראשון בנוי ומאוכלס, המגדל השני בשטח של כ-60,000 מ"ר נבנה בשלמותו עבור בנק הפועלים וישמש עם השלמתו כמטה המרכזי של הבנק. המגדל השלישי בפרויקט הינו מגדל מעורב שימושים ומיועד למשרדים, מסחר, שטחים ציבוריים ודירות מגורים.
נסביר כי המעבר של הנהלת בנק הפועלים למבנים החדשים הייתה בעסקה של מיליארדי שקלים. התהליך הזה הוא חלק מתהליך שעוברים כל הבנקים של מעבר ממרכז תל אביב לאזורים מרוחקים יותר.
בנק הפועלים החליט כי הוא אינו עוזב את תל אביב (לאומי עבר ללוד) אבל במקום שהנהלת הבנק תהיה מפוזרת בבניינים שונים, הבנק יצא למהלך שירכז את כולם במתחם אחד ומכאן ניתן יהיה לארגן מחדש את המערכות ולחסוך עלויות שוטפות וכן הלאה.
תהליכים מהסוג הזה כוללים התעסקות עם קבלנים, מתווכים, אדריכלים, מהנדסים וכן הלאה ומכאן שכל חוזה מהסוג הזה הוא חוזה לא קטן בכלל ומכאן שמתמודדים רבים בענף הבניה מתמודדים על החוזים מהסוג הזה.
את עבודות הגמר בהיקף של כמעט 300 מיליון שקל תבצע אלקטרה שסיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 2.9 מיליארד שקל, רווח תפעולי של 123 מיליון שקל ורווח נקי של 61 מיליון שקל. אלקטרה אוחזת במאזן של 11 מיליארד שקל כשההון העצמי מהמאזן הזה עומד על כ-10%. החברה נסחרת לפי שווי של 4.9 מיליארד שקל והיא מדורגת על ידי S&P מעלות בדירוג A פלוס ישראלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלקטרה זה עבודה בעניים הכל קבלני משנה
    משה כף 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלקטרה זה קונטיינר תמי 4 מחשב ופקס כל השאר קבלני משנה זולים מפרויקט לפרויקט מתחלפים
    סגור