השוק

אנבידיה עומדת בפני קנס עצום: "פשטו על משרדי החברה"

ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה עומדת בפני כתב אישום מצד רשות ההגבלים העסקיים בצרפת על פגיעה בתחרות, ועלולה להיקנס במיליארדי דולרים
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
תיקנס במיליארדי דולרים? רשות ההגבלים העסקיים בצרפת מתכוונת להאשים את ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה (Nvidia), כי היא נוקטת בשיטות אנטי-תחרותיות. כזכור רק לפני שבועיים עקפה אנבידיה את מיקרוסופט והפכה לחברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול בעולם: 3.33 טריליון דולר.
ברויטרס נחשף הבוקר (שלישי) כי כתב האישום הצרפתי מגיע בעקבות פשיטות על משרדי החברה שעסקו בכרטיסים הגרפיים בחודש ספטמבר אשתקד. הפשיטות היו תוצאה של חקירה רחבה יותר בנושא מחשוב ענן.
יצרנית השבבים המשמשים הן לבינה מלאכותית והן לגרפיקה ממוחשבת נהנתה מזינוק בביקושים בעקבות שחרור אפליקציית הבינה המלאכותית הגנרית ChatGPT, מה שעורר בדיקה רגולטורית משני צדי האוקיינוס האטלנטי.
 
הן הרשויות בצרפת והן אנבידיה סירבו להגיב. עם זאת, אנבידיה ציינה בעבר כי הרגולטורים באיחוד האירופי, בסין ובצרפת ביקשו מידע על הכרטיסים הגרפיים שלה.
רשות ההגבלים הצרפתית ציינה בדו"ח שהוצא ביום שישי האחרון אודות התחרות ב-AI גנרטיבי, את הסיכון של שימוש לרעה מצד ספקי שבבים. היא הביעה דאגה לגבי התלות של המגזר בתוכנת תכנות שבב CUDA של אנבידיה, המערכת היחידה התואמת ב-100% למעבדי ה-GPU שהפכו חיוניים למחשוב מואץ. היא גם צייינה אי נוחות לגבי ההשקעות האחרונות של אנבידיה בספקי שירותי ענן ממוקדי בינה מלאכותית כמו CoreWeave.

לפי רויטרס חברות מסתכנות בקנסות של עד 10% מהמחזור השנתי העולמי שלהן בגין הפרת כללי ההגבלים העסקיים הצרפתיים. וכשמדובר בחברה שמרוויחה כמעט 70 מיליארד דולר בשנה, מדובר בהרבה מאוד כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה