השוק

חברת המשלוחים הישראלית בעסקת ענק: נמכרת תמורת 80 מיליון שקל

קבוצת ETGA, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והמימון החוץ בנקאי, השלימה את רכישת מלוא המניות (100%) של חברת השילוח ועמילות המכס ISLINE תמורת 65.5 מיליון שקל, וכן השקיעה 14.5 מיליון שקל ב-ISLINE, כאשר שילמה בסך הכל 80 מיליון שקל
מערכת ice | 
לוגיסטיקה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קבוצת ETGA, הפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והמימון החוץ בנקאי (התמחות ייחודית במימון יבוא), מדווחת הבוקר (שלישי) כי השלימה את רכישת מלוא המניות (100%) של חברת השילוח ועמילות המכס ISLINE.
במסגרת העסקה שילמה ETGA למוכרים - ראובן הרשקוביץ (75%) ואוראל הרשקוביץ (25%) - 65.5 מיליון שקל, וכן השקיעה 14.5 מיליון שקל ב-ISLINE (כסף "לתוך החברה"). ביום 13 ביוני 2024 התקבל אישור הממונה על התחרות לעסקה, שהיווה אחד מהתנאים המתלים העיקריים להשלמתה.
ISLINE, שהוקמה בשנת 1986 על ידי ראובן הרשקוביץ, עוסקת בשילוח בינלאומי ועמילות מכס, והיא מספקת בין היתר, שירותי יבוא, יצוא, עמילות, משלוחי צד ג' ופרויקטים למאות לקוחות.
בנוסף על כך, ל-ISLINE פעילות בינלאומית באמצעות חברה בת איטלקית. בשנת 2017 מונה אוראל הרשקוביץ, בנו של המייסד, כמנכ"ל החברה. ISLINE מעסיקה כ-95 עובדים ומשרדיה הראשיים ממוקמים בלוד, בנוסף לסניפי קצה בנמלים ובנתב"ג.
הרווח הנקי של ISLINE בשנת 2023 עמד על כ-14.1 מיליון שקל (הנתונים הינם על בסיס דוחות מבוקרים, שנערכו לפי התקינה הישראלית). תוצאות ISLINE יאוחדו בדו"חות ETGA  החל מהרבעון השלישי של 2024. קודם להשלמת העסקה חילקה ISLINE למוכרים דיבידנדים בסך כולל של כ-39 מיליון שקל.
יצוין שגם לאחר השלמת העסקה ולאחר חלוקת הדיבידנדים, ל-ISLINE  לא צפוי להיות חוב פיננסי משמעותי. העסקה גם כוללת תמורה נדחית מבוססת ביצועים בסך של עד 15 מיליון שקל, כנגזרת לתוצאות ISLINE בשנים 2024-2026.
רכישת ISLINE נעשתה כחלק מהאסטרטגיה של ETGA להרחבת פעילות הלוגיסטיקה, וזאת באמצעות הוספת שירותים משלימים שיהוו חלק ממעטפת ה-"One Stop Shop" ללקוחות הקבוצה. העסקה אף נועדה ליצור מנועי צמיחה חדשים, ולחזק את מעמדה של ETGA כחברה מובילה ומרכזית בענף הלוגיסטיקה בישראל. לצד זאת, הפעילות הבינלאומית של ISLINE תומכת באסטרטגיה של ETGA לכניסה לפעילות מעבר לים.
רכישת ISLINE היא עסקת הרכישה הרביעית של קבוצת ETGA. בשנת 2019 רכשה הקבוצה את קדם לוגיסטיקה, המתמחה בתחום הבלדרות וה-e-commerce; ובשנת 2020 נרכשו תואם מימון העוסקת בתחום המימון החוץ בנקאי, וחברת TFC המתמחה בפעילות שילוח ועמילות מכס. 
סל השירותים שמעניקה ETGA במסגרת פעילות הלוגיסטיקה כולל בין השאר, האחדת מטענים - פתרון לוגיסטי ליבואנים ויצואנים המעוניינים לשלוח סחורה שאינה מגיעה לכדי מכולה שלמה; יבוא-יצוא; הובלה ימית; עמילות מכס; הובלה אווירית; אחסנה; בלדרות; חכירת אוניות ומטוסים; הובלה יבשתית; אריזה מסחרית; e-commerce ועוד. לקבוצת ETGA תיק לקוחות מגוון, הכולל מעל 2,000 לקוחות מענפים שונים.
קודם להשלמת עסקת ISLINE דיווחה ETGA על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024. הכנסות מגזר הלוגיסטיקה הסתכמו ברבעון הראשון של 2024 בכ-94.4 מיליון שקל, והרווח התפעולי המגזרי גדל בכ-12% לסך של כ-7.4 מיליון שקל, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הראשון של 2024 בכ-7.7 מיליון שקל, גידול של כ-4% לעומת הרבעון המקביל ב-2023. בגין רווחי הרבעון הראשון של 2024 הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך 4.5 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה