השוק

בואינג תרכוש את ספקית חלקי החילוף: האם תצליח להציל את עתידה?

ענקית המטוסים הודיעה כי היא בדרך לרכוש את ספקית חלקי החילוף שלה, Spirit AeroSystems, תמורת מחיר של 37.25 דולר למניה. הסיבה לרכישה היא מתוך רצון להחזיר את האמון בבטיחותה של בואינג, שמטוסיה ספגו תקלות משמעותיות במיוחד במהלך החודשים האחרונים
מערכת ice | 
דייב קלהון מנכל בואינג (צילום shutterstock, יוטיוב/ CNBC Television)
בחודשים האחרונים דווח כי יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג נמצאת במגעים לרכישה של ספקית החלקים שלה, חברת Spirit AeroSystems, במטרה לשפר את איכות הייצור שלה. נזכיר כי ספיריט כבר הייתה בעבר חברת בת של בואינג עד אשר התנתקה ממנה, אך הרצון לרכוש אותה בחזרה עלה כחלק מכמה פרשיות עם מטוסי בואינג מדגם 737 MAX, שחווה תקלות משמעותיות.
כפי שפורסם ב-CNBC, בואינג הסכימה לשלם 37.25 דולר למניה עבור רכישת חברת חלקי החילוף, אשר מחיר מנייתה נע סביב 32.87 דולר, מה שמעניק לה שווי שוק של כ-3.8 מיליארד דולר. לאחרונה מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, הודיע כי יפרוש מתפקידו בסוף השנה, אך הוסיף כי עסקת הרכישה צפויה להיסגר עד אמצע 2025. עוד צוין כי חברת איירבוס האירופאית הגיעה להסכם עם ספיריט, במסגרתו היא תקבל פיצוי בסך 559 מיליון דולר בכדי לרכוש את קווי הייצור של מטוסי האיירבוס.
נזכיר כי רק לאחרונה התרחשה דרמה של ממש בטיסה בטיסה של חברת וירג'ין אטלנטיק מלונדון לסן פרנסיסקו, שהתבצעה באמצעות מטוס חברת בואינג – בו הטייס הבחין בסדק בשמשה שהוביל לנחיתת חירום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה