השוק

הישג ליצחק תשובה: עצימות פליטות גזי חממה בלוויתן - מהנמוכות בעולם

ניומד אנרג'י (NewMed Energy), המפעילה את מאגר לוויתן ממנו מופק גז טבעי, פרסמה  דוח ESG שני לשנים 2022-2023, המפרט את פעילותה בתחום הסביבה, החברה והממשל התאגידי, וממנו עולה כי עצימות פליטות גזי חממה מפרויקט לוויתן - מהנמוכות בעולם
מערכת ice |  2
יצחק תשובה (צילום פלאש 90, מתוך אתר דלק קידוחים)
חברת ניומד אנרג'י (NewMed Energy) הישראלית, בבעלותו של איש העסקים יצחק תשובה, פרסמה היום (שני) דוח ESG שני לשנים 2022-2023, המפרט את פעילותה בתחום הסביבה, החברה והממשל התאגידי, וממנו עולה כי עצימות פליטות גזי חממה מפרויקט לוויתן - מהנמוכות בעולם.
פרסום הדוח נעשה ברקע חתירתה המתמדת של ניומד אנרג'י לעמידה ביעד שהציבה לעצמה, של נטו אפס פליטות עד לשנת 2050, תוך מימוש מטרותיה העסקיות. כשותפות אנרגיה מובילה, ניומד אנרג'י פועלת להרחבת פעילותה בתחום הגז הטבעי, באופן שיצמצם שימוש במקורות מזהמים יותר כגון פחם ודלק, לצד קידום פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, בין היתר במסגרת שיתוף הפעולה עם אנלייט, וכן כניסה לתחום שימוש ו/או הטמנה של פחמן ולתחום ייצור המימן. 
בתחום הסביבה, עולה מהדו"ח כי עצימות הפליטות ממאגר לוויתן נמוכה משמעותית ביחס למתקנים דומים במדינות מפותחות ועומדת מתחת ל-1.8 kgCO2eq/BOE (יחידה שמתארת את כמות גזי החממה הנפלטים ממתקן הייצור ביחס לכמות האנרגיה המיוצרת בו, כאשר הממוצע העולמי של פרויקטים דומים להפקת גז עומד על 16) מאז תחילת ההפקה.
הסיבות לעצימות הנמוכה של הפליטות נעוצות בין השאר במאפיינים של הגז הטבעי המופק מלוויתן, בהטמעת טכנולוגיות מיטביות (best available technologies), ניטור תכוף לאיתור ותיקון דליפות ומודעות גבוהה של העובדים על האסדה להיבטי סביבה ובטיחות בפעילות הפקת הגז הטבעי. כל אלו מבטיחים ביצועים סביבתיים ובטיחותיים מיטביים. 
המעבר של ישראל מייצור חשמל בתחנות כוח מבוססות פחם ודלקים לכאלו המופעלות באמצעות גז טבעי התאפשר הודות לפיתוחם של מאגרי הגז הטבעי תמר ולוויתן, בהם נטלה השותפות חלק מרכזי, באופן שהפחית משמעותית את פליטת גזי החממה ומזהמים אחרים. על פי דו"ח של חברת BDO שהתפרסם לאחרונה, בין השנים 2012-2022, פליטת CO2 ירדה בישראל בכ-27% מ-46.2 מיליון טון בשנה ל-34.1 מיליון טון בשנה וזאת למרות עלייה של כ-20% בייצור החשמל בשנים אלו, כאשר עצימות פליטת גזי החממה ירדה בכ-40% במהלך תקופה זו.
להפחתה בפליטות גם משמעות כלכלית, שמתבטאת בחיסכון של כ-6.8 מיליארד דולר. מגמות אלו מיוחסות בעיקר לעלייה בשימוש בגז טבעי כחלופה חלקית לשימוש בפחם, מזוט ודלק. רמות SO2 ו-NOx ירדו בכ-85% ובכ-75% מ-2012 עד 2022 והתבטאו בחיסכון של כ-47.2 מיליארד דולר. 
במסגרת הפעילות בקהילה, ניומד אנרג'י תורמת בשני ערוצים – הראשון ישיר, במסגרת תכנית תרומות שאושרה בנובמבר 2023 והתאפשרה הודות לתיקון תקנון השותפות כפי שאושר באסיפה הכללית של מחזיקי יחידות ההשתתפות, והשני באמצעות הפעילות הייעודית של השותפים בפרויקט לוויתן. מאז מתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס ופרוץ מלחמת חרבות ברזל ב - 07.10, NewMed Energy מנתבת את משאביה בכסף ושווה ערך כסף לתמיכה בקהילות הרבות שנפגעו, בין היתר לקהילת הנובה, לסיוע לגופים ועמותות המרכזים פעילות לטובת אוכלוסיות שנפגעו באסון וכן להנצחת חללים. 
בתחום הממשל התאגידי, השותפות רואה חשיבות רבה בשמירה על התנהלות אחראית וממשל תאגידי תקין. במסגרת זו, בשנים 2022-2023 התקיימו עשרות ישיבות של הדירקטוריון וועדותיו, בפרט של וועדת הביקורת, כאשר שיעור השתתפות הדירקטורים עמד בממוצע על קרוב ל- 100%. בנוסף, לשותפות קוד אתי אשר מתעדכן באופן שוטף ומשקף את ערכי השותפות ועקרונותיה, וכן תוכנית אכיפה פנימית בתחום ניירות ערך, אשר מתעדכנת גם היא באופן שוטף על מנת לוודא כי השותפות עומדת בהוראות החלות עליה על-פי דיני ניירות ערך.
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "אנחנו גאים לפרסם היום דו"ח ESG שני אשר משקף את מאמצינו בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי. הביצועים הסביבתיים והבטיחותיים של לויתן הם מהטובים בעולם, ומשקפים את המחויבות וההשקעה הרבה של כלל השותפים בפרויקט ובפרט המפעילה, למצוינות בתחומים אלו".
"אנו ממשיכים לפעול על מנת לעמוד ביעדים העסקיים שלנו תוך שמירה על ערכי סביבה, טבע, חברה וממשל תאגידי. בכדי לעמוד ביעדים של נטו אפס פליטות, אנו יוצרים שיתופי פעולה לגיוון מצבת הנכסים והפרויקטים שלנו, בין היתר בתחום המתחדשות עם חברת אנלייט, בתחום שימוש ו/או הטמנה של פחמן, וכן בתחום המימן הכחול. מאז מתקפת הטרור הרצחנית ב-07.10 NewMed Energy עומדת לצד קהילות רבות שנפגעו ומסייעת לשיקומן ולהנצחת חללים שנפלו במלחמת חרבות ברזל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה ממומנת המטרה למכור את כל הגז
    שמעון 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגז יגמר בעוד 15 שנה. זה פשע שח המדינה. לילדים שלנו לא יהיה גז.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד אבל ..
    Yl 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למען הדורות הבאים מאחר ואן שימוש ב אנרגיה גרעינית עדיין לחשמל ביתי אסור להגדיל את כמות שאיבת הגז לטובת מדינות זרות נס לא מציאת מאגר שכזה לא קורא כל יום אלא פעם בדור
    סגור