השוק

קובי ויהודית ריכטר בהשקעה של 6 מיליון שקל בחברת האנרגיה הישראלית

חברת תיגי משלימה מהלך אסטרטגי שני בתוך חצי שנה: חתמה על הסכם עם משקיע אסטרטגי להקמת חברות משותפות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגיית חום ולהשקעה בחברה, ומודיעה על גיוס בסך כולל של 16 מיליון שקל
מערכת ice | 
קובי ריכטר (צילום פייסבוק/קובי ריכטר)
TIGI, חברה מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות, מודיעה כי ביום שישי האחרון נחתמו הסכמים מחייבים בין החברה לבין המשקיע האסטרטגי EREN Industries SA, להשקעה בסך כולל של 8 מיליון שקל בחברה, והקמת חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגיית חום. הגיוס ישמש להאצת הגידול של החברה.
בהתאם להוראות ההסכמים, EREN תשקיע בחברה סכום של 7 מיליון שקל בתמורה להנפקת מניות לפי שווי חברה של 40 מיליון שקל לפני הכסף. בנוסף, יונפקו מניות כתוצאה ממימוש הסכם ה-SAFE עם EREN בסך 1 מיליון שקל והסכמי ה-SAFE עם JJRF (חברה בשליטת קובי ויהודית ריכטר) בסך 6 מיליון שקל, בהנחה של 10% על השווי שנקבע בהסכם עם EREN.
בכך מודיעה החברה על גיוס (כולל במסגרת הסכמי SAFE שיומרו להון מניות) בסך כולל של 16 מיליון שקל (בהם 2 מיליון שקל המותנים באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של TIGI).
כמו כן, ל-EREN ניתנה זכות להשקעה של עד 8 מיליון שקל נוספים, כנגד הקצאת מניות למשך תקופה שסיומה בתום 18 חודשים ממועד ההשלמה של הסכם ההשקעה, והכל בהתאם לתנאים מתלים מוסכמים. EREN תהיה רשאית למנות משקיף לישיבות הדירקטוריון כל עוד תחזיק לפחות 10% ב-TIGI.

במסגרת הסכם ההקמה, התחייבו הצדדים להקים במשותף שתי חברות פרויקטים ייעודיות לצורך מימון והפעלת פרויקטים של מכירת אנרגית חום ברחבי העולם, הכוללות חברה לפרויקטים תעשייתיים ומסחריים, בה תחזיק TIGI 45% וחברה לפרוייקטים של חימום אזורי (District Heating) גדולים (עלות פרויקט מעל 7 מיליון אירו) בה תחזיק TIGI 30%. לחברות הפרויקטים תהיה זכות ראשונים לרכוש כל פרויקט של מכירת חום כשירות, שתיזום TIGI ו/או החברות הבנות שלה בעולם.
TIGI תקים את הפרויקטים כקבלן ראשי ותמכור אותם לחברות הפרויקטים תמורת סכום שייקבע מראש במנגנון Cost+. בנוסף, TIGI תהיה זכאית לדמי ייזום ותספק שירותי תחזוקה שוטפים לאותם פרויקטים על פי תקציב שיאושר מראש, וכן תהיה זכאית לבונוס מיוחד בפרויקטים בעלי שיעור תשואה פנימית (IRR) גבוה, כפי שהוגדר בהסכם ההקמה.
כתוצאה מרכישת השליטה בחברת SOLID האוסטרית, הרחיבה TIGI את יכולת המכירות והביצוע הגלובלי שלה באופן משמעותי. החברות הקימו עד כה כ-250 מערכות של חום באנרגיה מתחדשת לצרכנים גדולים בכ-30 מדינות. השותפות האסטרטגית עם קבוצת EREN היא שלב נוסף ביכולת ההתרחבות הגלובלית של החברה. השילוב של טכנולוגיה מובילה, יכולת מכירה וביצוע גלובאלי ופלטפורמה למימון פרויקטים לטובת מכירת חום כשירות, ממצבים את TIGI ושותפותיה בין השחקנים המובילים בשוק. השותפות חברו למהלך זה בכדי לממש את ההזדמנות שנוצרה בשוק האנרגיה המתחדשת לחום בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה והתגברות המודעות הסביבתית, שבעטין נוצרו שינויי רגולציה ותמריצים שונים למניעת התלות בגז רוסי לצרכי חום והפחתת פלטות.
צביקה קליר, מנכ"ל תיגי: "תיגי משלימה שני צעדים אסטרטגיים בתוך חצי שנה. שילוב הכוחות של TIGI ו-SOLID, בגיבוי הניסיון העשיר של קבוצת EREN בתחום האנרגיה המתחדשת, מאפשר לנו להציע פתרונות מקיפים ברחבי העולם לחום מתחדש. השותפות נהנית מצוות גלובלי של מומחים מרקעים מגוונים, המאגד ידע ייחודי בטכנולוגיית חום מתחדש, ניהול פרויקטים ומימון. עם פרויקטים מתמשכים ועתידיים במספר יבשות, תיגי מוכנה להשפיע משמעותית על נוף החום המתחדש ברחבי העולם ובונה את התשתית הנדרשת כדי להיות בו שחקן משמעותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה