השוק

המשקיעים נערכים לחופשת סוף השבוע: הדולר חוצה את ה-3.75 שקל

אחרי כמה ימים בהם המסחר במט"ח נרגע, נראה כי חוזרים לעולמות חוסר הוודאות ששוברים שיאים; הדולר מתחזק וחוצה את רמת ה-3.75; תשואות האג"ח האמריקאי ממשיכות לעלות
ניצן כהן | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר בקורלציה ישירה לנעשה במלחמה ודרך ניהולה ולפי ההתנהלות של המשקיעים הרי שאין בשורות גדולות. המסחר הבוקר נפתח כשהדולר ממשיך לעלות יום שלישי רצוף והוא חוצת את רמת ה-3.75 שקל ואלה רמות גבוהות. האירו עולה ב-0.23% לרמה של 4.01 שקל והלירה שטרלינג עולה ב-0.1% לרמה של 4.74 שקל.
אם כן, הסיבה המרכזית להתחזות של הדולר בימים האחרונים נעוצה בהתנהלות המוזרה של ממשלת נתניהו שאינה מצליחה לקבוע אסטרטגיה ברורה וברת-קיימא במלחמה. היא אינה עושה יותר מידי כדי לקדם עסקה לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה וכן הלאה. וזה יוצר סיכונים גבוהים להידרדרות בלתי נשלטת בחזית הצפונית.
מאחר ואלה פני הדברים הרי שהמשקיעים בשוק המט"ח (ובבורסה) נערכים לחופשת סוף השבוע ומכאן מצטיידים בדולרים ומצמצמים את החשיפה השקלית שלהם. התהליך הזה החל כאמור לפני מספר ימים ונתמך בעליית התשואות בשוק האג"ח האמרקאי אבל החשוב מכל, מדובר בחדשות לא טובות למשקיעים.
החדשות הלא טובות למשקיעים הן מהכיוון שלא ניתן לכלכל צעדים לטווחים של יותר מיום או יומיים וכשאלה פני הדברים הרי שהשקעות ארוכות טווח לא מתבצעות והמשקיעים יושבים על הררי מזומנים שזזים בכל פעם ימינה או שמאלה בהתאם לדיווחים של הפרשנים הפוליטיים (בשונה מהפרשנים הביטחוניים בזמן מלחמה) וזה מצב בעייתי מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה