השוק

מכה לחברות התעופה: איירבאס תתקשה לספק מטוסים בזמן

על פי דיווחים בכלי התקשורת בארה"ב איירבאס נמצאת במגעים עם  חברות התעופה כדי להשיג דחייה באספקה של מטוסים שהוזמנו אצלה; החשש הגדול הוא שהדחייה הזו והמשבר בבואינג יביאו לעליית מחירים  נוספת ב-3 השנים הקרובות בכל הנוגע לטיסות
ניצן כהן | 
מטוסים (צילום shutterstock)
איירבאס, יצרנית המטוסים האירופאית הגדולה הודיעה לחברות התעופה איתן יש הסכמים כי היא עשויה שלא לעמוד בהסכמים  הנוגעים למועדי אספקת המטוסים אליהם התחייבה. על פי דיווח בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב, איירבאס מנהלת מגעים עם חברות התעופה כדי לקבל דחיה של מספר חודשים  במועד אספקת המטוסים.
לציין כי על פי הפרסומים, מדובר בעיכובים בשרשרת האספקה ובמחסור בחומרי גלם שמשמשים את איירבאס כך שהעיכובים יתחילו כבר השנה ויכנסו עמוק לתוך שנת 2026, כלומר חברות התעופה שמשוועות למטוסים ולמקומות פנויים ימשיכו לסבול ממחסור בשלוש השנים הקרובות.
כאן המקום לציין שבענף התעופה מדברים כבר כמה זמן על המחסור במטוסים שגורם  לעליית מחירי הטיסות וההובלה האווירית. המחסור נוצר עוד בתקופת הסגרים של הקורונה, אז חברות התעופה לא יכלו כלל לטוס ודחו הזמנות חדשות. לאחר מיכן בריבאונד של 2021 נוצר מחסור במטוסים כי כל העולם רצה לטוס ולהתאוורר.
לאחר מיכן החלה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שפגעה בשרשרת האספקה ובהמשך פרצה המלחמה בישראל ששיבשה עוד יותר את  האספקה של חומרי גלם.
כך או אחרת, למחסור במטוסים יש צד נוסף והיא בואינג שסובלת מבעיות שונות ומשונות שנגרמו לה עד כדי שחברות התעופה נאלצות לתעדף נוסעים כדי להתמודד עם המחסור במטוסים ברחבי העולם הן מהכיוון של  בואינג וכעת נכנס המחסור הזה לשלב נוסף כשאיירבאס מתקשה לעמוד בביקושים למטוסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה