השוק

המהפכה בביט ופייבוקס: יוכלו לחבר אפליקציות חיצוניות למערכות שלהן

בנק ישראל מאפשר לביט ופייבוקס לחבר אפליקציות חיצוניות למערכות שלהן וזה אמור לעשות מהפיכה בתחום התשלומים הקטנים | כל הפרטים על המהפכה בעולם התשלומים הישראלי
ניצן כהן | 
דניאל חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל)
במסגרת ההוראה החדשה של בנק ישראל הרי שהוא מאפשר לביט ופייבוקס לגבות עמלות על השירותים שלהם אבל בתוך ההחלטה/ הוראה של בנק ישראל מסתתרת מהפכה נוספת ולא קטנה כלל ועיקר.
למעשה בנק ישראל יאפשר לביט ופייבוקס לחבר למערכות שלהן אפליקציות נוספות וזה מחד יאפשר להן לגבות עמלות נוספות מהלקוחות שלהם אבל לא פחות חשוב זה יכול להתגלות כמייצר תחרות משמעותית מאוד בעולם התשלומים הישראלי.
כך למשל נניח שתקום אפליקציה שדרכה אפשר לשלם את כל החשבונות של הישראלי הממוצע. באופן עקרוני יכול להיווצר מצב שביט או פייבוקס (או שנתיהן גם יחד) יחליטו שהן לא רוצות להשקיע בפיתוח של אפליקציה כזו אבל יזם אחר יחליט שהוא כן עושה את זה.
האפליקציה הזו תוכל לעשות שימוש במערכות של ביט ופייבוקס כך שלא צריך יהיה להכניס את פרטי התשלום (כרטיס אשראי ופרטי בנק) לאפליקציה שכן לא היא תעשה את סליקה אלא פייבוק או ביט (או שתיהן גם יחד). זה ייתן ביטחון לציבור שלא מדובר בהונאה (שכן האבטחה תיעשה על ידי ביט ופייבוקס) ולמעשה ייצר מודל עסקי נוסף/ חדש לאפליקציות האלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה