השוק

מבנה מתחילה ליישם את התוכנית האסטרטגית: מממשת נכס בקנדה

מבנה שבשליטת איש העסקים דוד פורר התחילה ליישם את התוכנית האסטרטגית שלה; במסגרת התוכנית היא תממש נכס בקנדה ברווח נמוך יחסית; בשוק ההון אוהבים את המיקוד החדש של החברה והמניה עלתה אתמול בכ-2%
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
מבנה שבשליטת איש העסקים דוד פורר התחילה לממש את התוכנית האסטרטגית שלה כפי שפרסמה רק שלשום. החברה החלה במימוש נכס ראשון בקנדה ברווח יחסית נמוך של 2.7 מיליון שקל. למרות הרווחיות הנמוכה יחסית הרי שאנחנו מדברים על החשיבות שמייחסים בשוק ההון למימוש תוכניות אסטרטגיות ומכאן האופטימיות אתמול במסחר במניה שעלתה בכ-2%.
אם כן, מבנה התקשרה בהסכם למכירת מלוא זכויותיה בנכס מסחרי בקנדה בשטח של כ-58 דונם בתמורה לכ-107.8 מיליון שקל (39.5 מיליון דולר קנדי). הנכס הנמכר הינו מרכז קניות ומשרדים על קרקע של כ-58 דונם ובשטח בנוי של כ-29 אלפי מ"ר בשם Sunnyside Mall בעיר בדפורד, במחוז נובה סקוטיה, בקנדה.
שווי הנכס בספרי החברה ליום 31 במרץ 2024 הינו כ-100.5 מיליון שקל (כ-36.8 מיליון דולר קנדי) והחברה צפויה לרשום רווח מהמכירה בסך של כ-2.7 מיליון שקל (כ-1 מיליון דולר קנדי). התזרים נטו הצפוי לחברה מהמכירה נאמד בכ-103.2 מיליון שקל (כ-37.8 מיליון דולר קנדי).
akauo פרסמה מבנה נדל"ן את אסטרטגיית החברה ל-5 השנים הקרובות במסגרתה ציינה החברה כי בכוונתה לממש נכסים את יתרת הנכסים בחו"ל  וגם כ-350 מיליון שקל נכסים בישראל ובעיקר נכסים שאינם אסטרטגיים לחברה וללא פוטנציאל השבחה, לרבות נכסי משרדים CLASS B ללא פוטנציאל השבחה. כאמור, מהלך זה הינו חלק ממימוש אסטרטגיה זו.
פרט למימוש נכסים, כוללת האסטרטגיה החדשה גם פעולות למיצוי הערך בתיק הנכסים הקיים, ביצוע מהלכי צמיחה מבוססי רכישות בתחומי ליבת פעילותה של החברה (משרדים, לוגיסטיקה, מסחר ודאטה סנטרס) ושדרוג משמעותי של תשתיות הניהוליות והטכנולוגיות של החברה.
במסגרת התכנית האסטרטגית שפרסמה החברה היא עדכנה כי היא צופה צמיחה של  60%-65% ב-NOI שלה לרמה של 1.25-1.3 מיליארד שקל, ובמקביל גידול של 49%-58% ב-FFO שלה עד לרמה של 900-950 מיליון שקל. כמו כן, במהלך השנים מציינת החברה, כי גלום רווח יזמי בסך של כ-419 מיליון שקל בפרויקטים השונים שהיא מקימה בתחום המגורים. בהתאם לתכנית, למבנה כ-1.65 מיליון מ"ר שטחים מניבים ברחבי הארץ, כאשר על פי התוכנית האסטרטגית הם צפויים לגדול בכ-17% בשנים הקרובות לכ-1.9 מיליון מ"ר.
היקף ההשקעה הצפוי ב-5 השנים הקרובות בהקמה, תכנון ושדרוג נכסים, אשר יגדילו את תיק הנכסים המניבים של החברה נאמד בכ-4 מיליארד שקל. באשר לחלוקת רווחים, ציינה החברה בתוכניתה כי בכוונתה לחלק מדי שנה עד 50% מה-FFO השנתי של החברה, וזאת בהתחשב בכך שעל פי החלטתה בתוכנית, יחס המינוף (חוב ל-CAP נטו) של החברה לא יעלה על 50%.
מבנה נדל"ן היא אחת מחברות הנדל"ן הציבוריות הגדולות בישראל. החברה עוסקת בתכנון וייזום, רכישה, בנייה, השכרה, ותפעול של מגוון נכסי נדל"ן, לרבות בתחומי תעשיה ולוגיסטיקה, תעסוקה, מסחר ומגורים.
החברה מחזיקה כ-574 נכסים מניבים המושכרים לכ-3,000 שוכרים בשטח כולל של כ-1.6 מיליון מ"ר, הפזורים ברחבי ישראל. בנוסף, לחברה 24 פרויקטים מניבים בשלבי בניה, תכנון ויזום בהיקף של כ-838 אלפי מ"ר. המגוון והפיזור הגאוגרפי הייחודיים והרחבים של נכסי החברה ברחבי ישראל, כמות השוכרים וגיוונם לצד בסיס הון ונזילות חזקים מהווים יתרונות רבי ערך אשר תורמים לחוסנה והמשך צמיחתה של החברה. יו"ר החברה הוא טל פורר. מנכ"ל החברה הוא עוזי לוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה