השוק

"שוק הנפט נכנס לעידן חדש": האם המחירים צפויים לזנק ב-2024?

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר ביוליוס בר, טען כי לאחר תקופה של טלטלות במחירי הנפט, השוק נכנס למה שנקרא "עידן חדש". ריקר הסביר כי הדבר מתרחש במקביל לשינויים גיאופוליטיים ברחבי העולם, שינויים בהיצע והביקוש ועוד
מערכת ice | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
מחירי הנפט חוו תנודות חדות במהלך 2024, בין היתר בשל שינויים גיאופליטים ברחבי העולם (ובמזרח התיכון בפרט), שינויים בהיצע ובביקוש ועוד. לאחר ירידה לכיוון 77 דולר לחבית, הנפט חזר לזנק לאזור ה-85 דולר לחבית, אך עדיין רחוק מהשיאים הקודמים שנרשמו במרץ או ספטמבר אשתקד. נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר ביוליוס בר טען: "שוק הנפט נכנס לעידן חדש – המעבר האנרגטי משנה את פרדיגמת הצמחה ומוביל לזהירות בעלויות"
עוד צוין כי היצע הנפט עשוי לגדול בזמן שהביקוש אליו מדשדש בחלק מהכלכלות המפותחות בעולם, בדגש על סין, ובמקביל לעובדה כי הייצור מתרחב תודות לפעילות רווחית ויכולת חילוף. בשנת 2024, בסין, הביקוש לנפט מוגבל עקב אתגרים כלכליים והמעבר המהיר לניידות חשמלית.
חשוב להסביר כי למדינות הנפט קיימת יכולת חילוף בשפע, וזו תגדל ככל שימשיכו להשקיע בהן. חששות מאובדן של נתחי שוק משמעותיים עשויים להוביל להפסקת הקיצוצים באספקה, אך התרחיש עשוי להוביל גם ללחץ על המחירים. "הורדנו את התחזיות שלנו ל-3 חודשים ול-12 חודשים ל-77.5 דולר ו-72.5 דולר, בהתאמה, אך התחזיות הרבעוניות הקבועות שלנו נותרו ללא שינוי", אמר ריקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה