השוק

יציבות בשוק המט"ח | המתנה להתפתחויות בעסקה לשחרור החטופים

בשוק המט"ח נרשמת הבוקר יציבות בהמתנה להתפתחויות במישור של עסקה לשחרור החטופים; בשוק מחלחלת אופטימיות זהירה לאחר פגישותיו של שר הביטחון בארה"ב, פגישות שמפחיתות את המתח
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח ובכלל בשוק ההון הוא נגזרת ישירה של ההתפתחויות במלחמה. הבוקר לפחות, מחלחלת לליבות המשקיעים אופטימיות זהירה במסגרתה סבב הפגישות של שר הביטחון, יואב גלנט,  בארה"ב מקרבות עסקה לשחרור החטופים ומכאן לסיום המלחמה ואולי אף הסכם, או סוג של כזה, שימנע מלחמה כוללת בחזית הצפונית.
הדולר נסחר הבוקר כמעט ללא שינוי ברמה של 3.725 שקל, רמה שמשקפת  סוג של שיווי משקל בתקופה הזו. האירו נסחר ברמה של 3.99 שקל ואילו הלירה שטרלינג נסחרת ברמה של 4.726 שקל.
כאמור, שר הביטחון נפגש בימים האחרונים עם בכירי הממשל האמריקאי במטרה להביא לסוג של הסכמות עם הממשל אחרי שנתניהו עושה כל שביכולתו כדי להביא למחלוקות שירחיקו  את סיום המלחמה. גלנט עושה רושם, מנסה להגיע להסכמות עם הממשל ובכך לקרב את סיום המלחמה וזה אמור לפנות מקום לשחרור החטופים ולכל התהליך שיבוא אחריו.
במישור הכלכלי נראה כי גזרת המקרו מתיישרת עם התחזיות הפחות טובות של המשקיעים ומכאן אנחנו רואים שאין הידרדרות כלכלית נוספת מאחר ובלאו הכי המשקיעים לקחו בחשבון את התסריטים הפחות טובים של גירעון שמתקרב לרמות הגבוהות, חוסר אחריות פיסקלית ומכאן מדיניות מצמצמת של בנק ישראל וזאת הסיבה שאנחנו לא רואים התרגשות גדולה מידי ממה שקרה אתמול בוועדת הכספים.
כך או אחרת, העיניים בשוק ההון נשואות לסדרת המפגשים של גלנט עם בכירי הממשל האמריקאי ומכאן ייגזר הכיוון של השוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה