השוק

וול סטריט: מגמה חיובית בשוק; התשואות עולות | אף אחד לא רוצה להרוס מסיבה

שורה של נתוני מקרו שפורסמו מגבירים את האופטימיות בקרב המשקיעים בניו יורק שמוכרים אג"ח ורצים לשוק המניות ואף אחד לא רוצה להרוס מסיבה טובה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
המסחר בניו יורק מתנהל היום (ה') באווירה חיובית כשהצבע חוזר ללחיים של המשקיעים. באופן עקרוני הכל אמור ללכת נגד השוק, אבל בכל זאת הוא עולה ואף אחד לא רוצה להרוס מסיבה טובה.
אם כן היום פורסמו שני נתוני מקרו שניתן לראות אותם טובים (תלוי מאיפה מסתכלים על הדברים). הנתון הראשון הצביע על התמתנות בקצב התחלות הבניה בארה"ב וזה נתון שניתן לפרש אותו ככזה שהריבית הגבוהה מחלחלת עמוק לתוך שוק הנדל"ן כך שקבלנים הגיעו לנקודת הזמן בה הם בכלל לא רוצים להתחיל לבנות.
הנתון השני והחשוב יותר הוא מספר דורשי העבודה החדשים שירד ב-5,000 ביחס לנתון בשבוע הקודם. במקביל נרשמה עלייה במספר המובטלים לפרק זמן ארוך יותר. שני הנתונים האלה מצביעים, באופן תיאורטי לפחות, על האטה בקצב הפעילות הכלכלית (ומכאן הקלה המצופה באינפלציה) כששוק העבודה אינו קורס וזה הנתון החשוב באמת.
ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים סקר השבוע את הביצועים של הכלכלה האמריקאית והמסקנה שלו היא שהיא מתחילה להתקרר וזה נתון חשוב מאוד לאינפלציה ומכאן לריבית.
"בארה"ב: האינפלציה מתמתנת, גם במחירי השירותים. מדד המחירים לצרכן לחודש מאי נותר ללא שינוי, לעומת צפי לעלייה של 0.1%, וקצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים התמתן ל-3.3% מ-3.4%. מדד הליבה עלה ב-0.2%, מתחת לצפי ל-0.3%, ושיעור עליית המדד בשניים עשר החודשים האחרונים התמתן ל-3.4% מ-3.6% בחודש שעבר.
"הפד לא הפתיע והותיר את הריבית ללא שינוי, אך עדכן שקצב ההפחתות צפוי להיות איטי יותר. הפד הותיר כאמור את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.5%. בפד ציינו שלמרות שהאינדיקטורים האחרונים מצביעים על כך שהכלכלה בכיוון הנכון – גידול במספר המשרות עם שיעור אבטלה נמוך וירידה בקצב האינפלציה- האינפלציה עדיין גבוהה מידי ובפד נותרו מחויבים להגיע ליעד אינפלציה של 2%.
"הפד פרסם בהחלטה האחרונה את התחזיות העדכניות שלו. התחזיות לריבית הפד מניחות כעת הפחתת ריבית אחת בלבד השנה לעומת צפי לשלוש הפחתות בתחזית במרץ. תחזית הצמיחה נותרה ללא שינוי ברמה של 2.1% השנה ו- 2% ב-2025, אך תחזית האינפלציה (Core PCE) עודכנה כלפי מעלה ל-2.8% השנה מ- 2.6% בתחזית הקודמת" כתב בהר.
לסיכום, אם אנחנו מסתכלים על האינפלציה והריבית כחזות הכל, הרי שיש מקום לאופטימיות בשווקים. אבל אם אנחנו מכניסים לסיכוני האינפלציה והריבית את המצב הגיאו-פוליטי העולמי, הרי שאנחנו נמצאים בנקודה מסוכנת למדיי כשאם מכניסים למשוואה הזו גם את העובדה שמחצית מאוכלוסיית העולם הולכת לבחירות, במצב ביטחון עולמי כזה, הרי שהסיכון עולה מדרגה נוספת ואלה דברים שצריך לקחת בחשבון.
נקודת המבט אופטימית, בכל זאת, היא שאין לאף אחד אינטרס לפוצץ הכל על כולם, אף אחד לא רוצה להרוס מסיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה