השוק

החברה הגדולה בישראל מפטרת עשרות עובדים: "לצערנו נאלצים להיפרד"

חברת טבע, בעלת השווי הגבוה בבורסה בישראל, מפטרת עשרות מעובדיה בארץ: "מיישמים אסטרטגיה שנועדה להחזיר לצמיחה". החברה מעסיקה קרוב ל-40 אלף עובדים בעולם, מתוכם כ-3,400 בישראל
מערכת ice |  4
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
חברת טבע, שמנייתה זינקה ב-130% בשנה האחרונה והיא חזרה להיות החברה בעלת שווי השוק הגבוה בבורסה בישראל — 72 מיליארד שקל – תפטר עשרות עובדים בישראל ותעביר חלק מהמשרות לחו"ל. כך חשף הבוקר אתר "דה מרקר".
טבע תעשיות פרמצבטיות מעסיקה קרוב ל-40 אלף עובדים בעולם, מתוכם כ-3,400 בישראל במרכזיה בכפר סבא, תל אביב, נתניה ורמת חובב. לפני כחודשיים נבחרה חברת טבע כאחת מ-20 חברות התרופות המובילות בעולם כיום, שנבחנה על פי ההכנסות שלהן. למרות הצלחתה, החברה עדיין מתמודדת עם חוב גדול של כ-18 מיליארד דולר, שריד מהמשבר שחוותה בשנים האחרונות.
מחברת טבע מסרו בתגובה לדה מרקר: "החברה מיישמת בהצלחה מזה כשנה את האסטרטגיה החדשה שלה, Pivot to Growth, שנועדה להחזיר אותה לצמיחה. כחלק מאסטרטגיה זו החברה פועלת, בין היתר, למיקוד פעילויותיה בעשרות שווקיה ברחבי העולם, תוך שהיא עורכת התאמות לצרכיה העסקיים המשתנים. אם עולה צורך, החברה מעדכנת את מצבת כוח האדם בכל שוק ושוק, על מנת שתוכל לתמוך בכך. יודגש כי במסגרת מהלך עסקים רגיל זה, באחרונה נאלצנו לצערנו להיפרד ממספר מצומצם של עובדים. בשנים האחרונות מספר העובדים בישראל נותר יציב, וביחידות מסוימות גדל".

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום vecteezy, אלעד מלכה, אייל תגר)
בחודש שעבר הודיעה טבע במסגרת אירועי כנס ביומד 2024, על השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר ב-Sanara Capital, קרן הטכנולוגיה הרפואית (Health-Tech) מקבוצת 'סנארה' – שפועלת לצד Sanara Ventures, בה טבע שותפה ומשקיעה (יחד עם פיליפס), מזה קרוב לעשור.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    געגועי להורביץ
    לימון 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהליכים איטייפ אבל ברורים כשאין חזון כלכלי במשרד האוצר אז המים נוזלים לאט לאט למקום הנמוך ביותר
    סגור
  • 3.
    טבע
    @ 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז טבע נמכרה לאט לאט היא מחסלת את פעולתה בישראל כמו עוד חברות אחרות שנמכרו לחו״ל יש עוד חברות שנמכרו להודו גם שם אנחנו ניראה לאט לאט שהפעילות שלהם מצטמצמת בארץ עד שהם נעלמים וחבל מאד וכאן לאט לאט לא תהיי עבודה
    סגור
  • 2.
    טבע
    מייק 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק כסף מענין חברות העובדים לא חשובים
    סגור
  • 1.
    יהודים יהודים במלחמה שוכחים (ל"ת)
    אממ 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור