השוק

התנודתיות בשוק המט"ח נמשכת: זה מה שחושבים בשוק על הדולר

פעילים מרכזיים בשוק ההון אומרים הבוקר שהעליות אתמול בניו יורק היו עבורם נק' 'מימוש דלוקס' כשהנחת העבודה כרגע היא שהשקט בגזרה הצפונית והקרבה למועד בו תסתיים הלחימה ברפיח, מקרבת הזדמנות להביא להסכם שיביא לשחרור החטופים ולסיום המלחמה
ניצן כהן |  1
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
התנודתיות בשוק המט"ח נמשכת ולאחר שהדולר התחזק אתמול, היום הוא נחלש בשיעור של 0.4% ונסחר ברמה של 3.718 שקל. האירו יורד ב-0.3% מתחת לרמה של ה-4 שקלים ואילו הלירה שטרלינג נחלשת בשיעור דומה ונסחרת ברמה של 4.71 שקל.
אם כן, אתמול נרשמו עליות שערים בניו יורק ובסך הכל בארה"ב האווירה היא יותר טובה לעסקים מאשר בישראל וזה באופן עקרוני מייצר סטרס על השוק המקומי. יחד עם זאת, רוח הדברים אצל הפעילים המרכזיים בשוק היא שיש להגדיל את החשיפה לשוק הישראלי מאחר והשוק האמריקאי יקר ופוטנציאל הרווחים בישראל גבוה, ככל שהמלחמה תסתיים עם השבת החטופים והגעה להסכם בצפון.
העליות אתמול בניו יורק יצרו למוסדיים אפשרות ל'מימוש דלוקס' שמאפשר להם למכור סחורה שם ולקרוא לכסף לארץ כשגם הדולר עולה וגם בניו יורק נרשמות עליות שערים. הכסף כאן, הולך למקומות שנמצאים בדיסטרס כמו שוק הנדל"ן למגורים, בנקים, אנרגיה, ביטוח וכן הלאה.
נתון נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שהרגיעה בגזרה הצפונית מייצרת סוג של אווירה במסגרתה ניתן להגיע להסכם (כזה או אחר) שיביא להרחקה של החיזבאללה מגבול הצפון כשהקירבה להשלמת הפעולה הצבאית העצימה ברפיח "משחקת" לטובת העניין וזה מייצר סוג של אווירה כי סיום המלחמה מתקרב והחטופים יוכלו לחזור לישראל עם הסכם כזה או אחר ומכאן הפנים לשיקום של ישראל. שיקום שיצריך לא מעט כסף משוק ההון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באמת?
    בני 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם זה באמת קצה המנהרה החשוכה או פנס הקטר שדוהר אלינו? הכותב הוא כנראה עוד "שופר" של השוק...זהירות!
    סגור