השוק

בכ-18 מיליארד דולר: ממשל ביידן ימכור לישראל 50 מטוסי קרב?

על רקע המתיחות בין ישראל לארצות הברית, שני דמוקרטים מרכזיים בקונגרס האמריקני הסכימו אחרי חודשים רבים של לחץ כבד מצד שני הצדדים, לתמוך במכירת נשק ענקית לישראל הכוללת 50 מטוסים מסוג F15
מערכת ice | 
F-15 (צילום shutterstock)
על רקע המתיחות בין ישראל לארצות הברית וחוסר ההסכמות בין הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אל בין ממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו, האמריקאים החליטו לעכב ההעברות של נשק לישראל, מה שעוד יותר העלה את רמת המתיחות בין שתי בעלות הברית, בזמן מלחמת "חרבות ברזל".
אלא שהבוקר (שלישי) דווח ב"וושינגטון פוסט" כי על אף המתיחות וחוסר ההסכמות, שני דמוקרטים מרכזיים בקונגרס האמריקני הסכימו בסופו של דבר לתמוך במכירת נשק גדולה לישראל הכוללת 50 מטוסים מסוג F15 בסכום כולל של למעלה מ-18 מיליארד דולר.
מדובר בשני חברי הקונגרס אמריקאי, הנציג גרגורי מיקס והסנאטור בן קרדין, שחתמו על העסקה אחרי שהופעל עליהם לחץ כבד מצד ממשל ביידן לאחר ששני המחוקקים עיכבו במשך חודשים את המכירה המדוברת. כך על פי הדיווח.
מיקס אף שוחח עם ה"וושינגטון פוסט" וטען כי הוא היה במשך הדוק עם הבית הלבן במשך כל התקופה הזו והפציר בהם שישראל תעשה מאמצים הומניטריים גדולים יותר ברצועה ולא תפגע בחפים משפע. הוא טען כי המטוסים לא יסופקו במשך שנים אם הדבר יקרה, אלא שעל פי הדיווח, נראה שאחרי לחץ כבד מבית הוא החליט לשנות את ההחלטה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה