השוק

הדולר מתחזק ב-0.4%; מתבסס מעל רמת ה-3.73 שקל

שבוע המסחר במט"ח נפתח הבוקר כשהדולר מתחזק ב-0.4% ומתבסס מעל רמת ה-3.73 שקל, רמה שמסתמנת כ-'ישיבה על הגדר' בתקופה בה חוסר הוודאות מרקיע שחקים
ניצן כהן | 
דולר (צילום shutterstock, flickr/ Dan Nelson)
שבוע המסחר במט"ח נפתח הבוקר כשהדולר מתחזק ב-0.4% ומתבסס מעל רמת ה-3.73 שקל, רמה שמסתמנת כנקודת האפס בתקופה בה חוסר הוודאות מרקיע שחקים. הדולר אם כן נסחר ברמה של 3.74 שקל, האירו מתחזק ב-0.4% ונסחר ברמה של 4 שקלים ואילו הלירה שטרלינג נסחרת ביציבות ברמה של 4.74 שקל.
אם כן, מצב הרוח בשוק ההון המקומי אינו מהמשופרים ומכאן רואים את השחקנים הגדולים בתחום מחפשים את נקודת האיזון שתשקף את מצב הרוח הנתון, את התקווה ואת הסיכונים מפני התלקחות בחזיתות השונות. הרמה הזו מסתמנת באזור ה-3.73 שקל כשנזכיר שהדולר ללא מלחמה והתפקוד הלקוי של ממשלת נתניהו, התייצב ברמה של 3.74 שקל ואילו בשיאה של המלחמה, במחצית הראשונה של חודש אוקטובר הדולר חצה את רמת ה-4 שקלים.
באופן עקרוני נראה שהמלחמה בחזית הדרום מתחילה למצות את עצמה והעיניים נשואות לחזית הצפון וזאת מבלי שיש עסקה לשחרור החטופים והם לא חוזרים מעצמם. השליח האמריקאי למזרח התיכון יגיע ללבנון בניסיון ללחוץ את ישראל והחיזבאללה להסכמות דיפלומטיות מבלי לדרדר את חזית הצפון למלחמה כוללת. 
אם אכן יצליח השליח האמריקאי במשימתו הרי שאנחנו עושים צעד משמעותי לקראת עסקה עם החמאס, השבת החטופים וסיום המלחמה וזה יעביר את ישראל למחוזות התחקיר הכולל והשיקום ואולי אף התיקון וזה ה-UP-SIDE. כישלון בשליחות של השליח האמריקאי, עלולים לדרדר את החזית הצפונית ללחימה עצימה, לסכל עסקה עם החמאס ומכאן את שחרור החטופים ולמעשה את התבוססות ישראל בעזה ללא שחרור חטופים וצעד נוסף למלחמה כוללת בחזית הצפונית. זה ה-DOWEN SIDE.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה