השוק

אינטל בהודעה חריגה: זו השקעת הענק בישראל שהוקפאה

למרות שבחודש דצמבר הכריזה החברה על הרחבת המפעל בקריית גת בהשקעה שמוערכת בכ-25 מיליארד דולר, בימים האחרונים מתברר כי ספקים שנבחרו לביצוע ההרחבה קיבלו הודעה כי החוזים מבוטלים. ממשרד האוצר טענו: מכירים את ההחלטה, הסיבות טכניות בלבד
מערכת ice |  3
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
חברת אינטל הכריזה רק בחודש דצמבר, כחודשיים לאחר תחילת המלחמה, על הרחבת המפעל שממוקם בקריית גת בשווי שהוערך ב-25 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם עם המדינה, אינטל הייתה אמורה לקבל מענק תמריצים בשווי של 3.2 מיליארד שקל, והתחייבה לרכוש שירותים בהיקף של 60 מיליארד שקל מספקים ישראליים בעשור הקרוב. עם זאת, בימים האחרונים הספקים שנבחרו על ידי אינטל לצורך הרחבת המפעל קיבלו הודעה מדאיגה: החוזים עליהם חתמו – מבוטלים.
במשרד האוצר טוענים כי ידעו על החלטת החברה, והסבירו כי לא מדובר בעצירה של השקעות החברה בישראל או בשינוי התמריצים שישראל תספק לענקית השבבים. לדבריהם, הסיבה לכך היא שינוי החוזה עם הקבלן.
מאינטל נמסר בתגובה: "ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ הגלובליים המרכזיים שלנו, ואנו ממשיכים להיות מחויבים לאזור. כפי שצוין בעבר, היקף וקצב הרחבת הייצור של אינטל באתרי החברה ברחבי העולם תלויים במספר גורמים משתנים. ניהול פרויקט בסדר גודל כזה, במיוחד בתעשייה שלנו, בדרך כלל כולל התאמות בלוחות הזמנים. ההחלטות שלנו מבוססות על תנאים עסקיים, דינמיקות בשוק ואחריות בניהול ההון".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סמרטוטי! לך לא נוגע? (ל"ת)
    לס 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    מפסיקים את הפרויקט
    יזם 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האוצר מנסה להסתיר וסמוטריץ ימשיך לומר שהכל נפלא
    סגור
  • 1.
    באינטל יש הרבה אוכלי חינם הביתה כולם (ל"ת)
    ליאור 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור