השוק

היטאצ'י אנרג'י תשקיע 4.5 מיליארד דולר למעבר לשימוש באנרגיה נקייה

מובילת הטכנולוגיה היטאצ'י אנרג'י הודיעה כי תשקיע 4.5 מיליארד דולר נוספים עד 2027 כדי להאיץ את ההמרה לשימוש באנרגיה הנקייה. צברה הזמנות יותר מפי שלושה ליותר מ-30 מיליארד דולר מאז 2020. מרכז הטכנולוגיה והחדשנות העולמי בהודו יגדל ליותר מ-4,000 עובדים כדי לשרת יותר מ-40 מדינות
מערכת ice | 
היטאצי אנרגי (צילום יחצ)
היטאצ'י אנרג'י (Hitachi Energy) תשקיע 4.5 מיליארד דולר נוספים בייצור, הנדסה, דיגיטל, מחקר ופיתוח ושותפויות עד 2027, סכום שמכפיל את ההשקעות שביצעה החברה בתחום בשלוש השנים האחרונות. הכרזה זו מהווה השלמה להכרזה על השקעה בסך 1.5 מיליארד דולר באפריל השנה כדי להגביר את קצב ייצור השנאים העולמי.
מהחברה נמסר כי השקעות אלו יאפשרו לה לעמוד בהתחייבויות של הלקוחות ובביקוש של השוק, להגדיל את יכולות המחקר והפיתוח, ההנדסה והייצור הגלובליות שלה עבור שנאים, זרם ישר במתח גבוה (HVDC) ומוצרי מתח גבוה. זה גם יתמוך בפריסה של פתרונות מבוססי-אלקטרוניקה, מיכון של רשתות ופתרונות תוכנה, כמו גם שירותים, בהתאם לתוכנית Hitachi Energy 2030. ההשקעות יעברו גם לשותפויות, שרשרת אספקה, דיגיטליזציה ומיכון, והן יאפשרו לתמוך בהגדלת הקיבולת וקיצור זמן היציאה לשוק.
החשמול מכריע להשגת יעדי 'אפס פליטת פחמן נטו', והמרת השימוש באנרגיה מצריכה פתרונות תוכנה ושירותים חדשניים, כמו גם הגדלה משמעותית בייצור טכנולוגיות קריטיות במטרה להרחיב את רשת החשמל. שילוב מוגבר של מקורות אנרגיה מתחדשים כמו שמש ורוח, לצד עמידה בדרישות החשמול של התחבורה, המבנים, התעשייה ומגזרים אחרים, מחייבים תשתית רשת מאובטחת וגמישה. לפי IEA, השימוש המוגבר בבינה מלאכותית יוצרת והכמות ההולכת וגדלה של נתונים דיגיטליים מחייבים הרחבה של דאטה סנטרים, והביקוש העולמי לחשמל בגין דאטה סנטרים ובינה מלאכותית עשוי להכפיל את עצמו לקראת 2026.
החברה גם הודיעה היום שהיא משקיעה כ-330 מיליון דולר כדי להרחיב ולחדש את מפעל הדגל שלה בלודביקה ובבניית קמפוס חדש בוואסטראס, שבדיה, עבור כל פורטפוליו ההמוצרים שלה. המפעל בלודביקה מייצר שנאים, מוצרי מתח גבוה ומערכות HVDC, ויתרחב ביותר מ-30,000 מ"ר. זה יאפשר במיוחד יכולת ייצור חדשה של שנאים גדולים כדי לעמוד במשלוחים עבור פרויקטי HVDC מרכזיים. הקמפוס החדש בוואסטראס יעסיק 1,800 עובדים, ויהיו בו מרכז מחקר ופיתוח ומתקן ייצור חדיש עבור מיכון רשתות. כוח העבודה בשוודיה יגדל בנוסף ב-2,000 איש כדי לתמוך בהמרה המואצת של האנרגיה.

מהיטאצ'י נמסר עוד כי על פי דו"ח IEA באוקטובר 2023, ההתקדמות האחרונה בתחום האנרגיה הנקייה שראינו במדינות רבות היא חסרת תקדים וסיבה לאופטימיות, אך היא עלולה להיות בסכנה אם ממשלות ועסקים לא יתאחדו כדי להבטיח שרשתות החשמל בעולם מוכנות למשק האנרגיה העולמי החדש שצץ במהירות. דו"ח זה מראה מה מונח על כף המאזניים ומה צריך להיעשות. אנחנו חייבים להשקיע ברשתות היום או להתמודד עם פקקים מחר.
"החשמל יהיה עמוד השדרה של כל מערכת האנרגיה והשינוי קורה מהר יותר ממה שרבים חשבו שאפשר. מודלים עסקיים חדשים, הרמוניזציה של עיצובים, יחד עם שותפויות הם מניעים מרכזיים לעלייה בקצב השינוי", אמר קלאודיו פאצ'ין, מנכ"ל Hitachi Energy. "העולם נמצא במרוץ לשינוי מערכות אנרגיה. הטכנולוגיה אינה צוואר הבקבוק והחשמול יוצר ביקוש חסר תקדים למערכות רשת חשמל בשילוב פתרונות ושירותים דיגיטליים. כמובילי שוק, אנו מגיבים ברמה חסרת תקדים של השקעה, אנשים וחדשנות כדי לענות על ביקוש זה".
היטאצ'י אנרג'י שהמטה שלה נמצא בשוויץ, מעסיקה יותר מ -45,000 עובדים ב-90 מדינות ומייצרת נפחים עסקיים של למעלה מ-13 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה