השוק

לפי שווי של 100 מיליון שקל: רכישת ענק בתעשייה הביטחונית בישראל

קבוצת אמן (Aman) הודיעה כי סיכמה על רכישה של כ–50% מחברת RSL Electronics, בסכום כולל של 50 מיליון שקל, המשקף לחברה שנרכשת שווי שוק של 100 מיליון שקל
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קבוצת אמן (Aman) הודיעה היום (שני) כי היא סיכמה על רכישה של כ–50% מחברת RSL Electronics, בסכום כולל של 50 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 100 מיליון שקל.
עסקה אשר מגיעה בתקופת גאות לחברות המפתחות ומוכרות לשוק הביטחוני, תוך קידום פתרונות למניעת כשלי הפעלה שחברת RSL נחשבת למובילה בו, תאפשר שילוב יכולות ומתן היצע מוצרים רחב יותר והעמקת הפתרונות הטכנולוגים המופנים לשוק הביטחוני והאזרחי כאחד.
התשתית האיתנה ויכולות ההשקעה של Aman יתמכו ויבטיחו אספקת מערכות איכותיות בקנה מידה גדול יותר. מערכת היחסים העמוקה של Aman במגזר הביטחוני ובמגזרים נוספים, יחד עם היכולות שלה בטרנספורמציה דיגיטלית וטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, יעצימו את RSL וישפרו את מערכות הבקרה והאבחון שלה.
חברת RSL Electronics, מפתחת ויצרנית מובילה של מערכות בקרה, אבחון ופרוגנוסטיות מתקדמות, ליישום עבור מערכות בתעשיות התעופה, שיט ויבשה, אנרגיה מתחדשת והביטחון. קהל הלקוחות שלה כולל ענקיות כמו לוקהיד מרטין, ג'נרל אלקטריק, התעשייה האווירית הישראלית. המערכות שלה מהוות חלק בלתי נפרד מפעילותם של חילות אוויר רבים ברחבי העולם, כולל ארה"ב, הולנד, יפן, בלגיה, סינגפור, דנמרק, נורבגיה, פורטוגל וכמובן חיל האוויר והצבא הישראלי.
RSL מספקת פתרונות HUMS (ניטור וניהול תחזוקת המערכות) ייחודיים ומתקדמים עבור צה"ל וצבאות נוספים בתחומי התעופה ובתחומים נוספים. לחברת RSL שותפות אסטרטגית עם לוקהיד מרטין בתחום של בקרי בלימה, וכן החברה היא במעמד של ספק בלעדי בתוכניות הרכש של צבא הודו.
קבוצת אמן היא אחת מחברות ה-IT המובילות בישראל, ומעניקה שירותים טכנולוגיים לחברות מובילות בארץ ובעולם. הקבוצה מעסיקה כ-3500 עובדים ובבעלותה חברות בנות, בארץ ובעולם, המעניקות פתרונות B2B בתחומים טכנולוגיים רבים לרבות דאטה, דיגיטל, סייבר ואבטחת מידע, ניהול ידע, פיתוח, תשתיות, שרשרת אספקה, אסטרטגיות שבבים ועוד. בנוסף, הקבוצה מספקת ללקוחותיה פתרונות הכוללים כח אדם טכנולוגי במודלים של מיקור חוץ ו Offshore ממספר מרכזים בארץ ובעולם. 
הנוכחות המבוססת של קבוצת Aman באירופה ובארה"ב יכולה לספק ל-RSL גישה רחבה יותר לשוק ולערוצי הפצה משופרים. הניסיון הרב של קבוצת Aman במגזר הביטחוני, המומחיות והמשאבים העומדים לרשותה יאפשרו פיתוח מערכות מתוחכמות ואמינות יותר, העונות לצרכים של לקוחות רבים וכניסה לשווקים חדשים.
ראוי לציין את הסינרגיה בין קו המוצרים של RSL לבין פעילות חברת Veriest מקבוצת Aman אשר מתמחה בתכנון צ'יפים. אינטגרציה זו עשויה להגביר משמעותית את יכולות המזעור, הביצועים והיעילות של מערכות האבחון והפרוגנוסטיות של RSL, ולספק יתרון תחרותי בשוק. 
בן פסטרנק, מנכ"ל ובעלים קבוצת Aman: "רכישת RSL Electronics מהווה אבן דרך אסטרטגית עבור קבוצת Aman. הסינרגיה בין היכולות הטכנולוגיות המתקדמות והפריסה הרחבה שלנו לבין המומחיות של RSL בניטור ובקרה של מערכות בתחומי התעופה, התחבורה והאנרגיה המתחדשת, תניע חדשנות וצמיחה משמעותית".
זאב דגני מנכ"ל RSL Electronics: "העסקה הזו מסמנת פרק חדש ומרגש עבור RSL Electronics. המומחיות הנרחבת של Aman ב-AI, הגנת סייבר והפתרונות הדיגיטליים שלה ישפרו משמעותית את היצע המוצרים והיכולות העסקיות שלנו. בסיס הלקוחות המגוון של Aman מספק הזדמנות אדירה ל-RSL להרחיב את השוק שלה, לרבות בתחום הביטחוני ובתחומים אזרחיים מגוונים. שותפות זו מבטיחה הזדמנויות צמיחה משמעותיות ומחזקת את המחויבות שלנו לספק פתרונות חדשניים ללקוחותינו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפי 100 או לפי 50? תקראו היטב את ההודעה במאיה. (ל"ת)
    י ש ר א ל י 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור