השוק

קבוצת הפניקס בעסקת ענק: פרויקטים בהיקף של 2 מיליארד שקל

יבולי שמש בהסכם שת"פ אסטרטגי: קבוצת הפניקס תשקיע כ-100 מיליון אירו בפרויקטי אנרגיה מתחדשת של החברה בחו"ל. החברות התקשרו בהסכם השקעה שיאפשר הקמה של פרויקטים בהיקף של שני מיליארד שקל
מערכת ice |  2
הפניקס (צילום Magma Images, shutterstock)
חברת יבולי שמש אנרגיה מתחדשת העוסקת בייזום, פיתוח והפעלה של מתקני אנרגיה מתחדשת בארץ ובחו"ל, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי והשקעה עם קבוצת הפניקס, במסגרתו הפניקס תשקיע ותעמיד מימון בהיקף כולל של כ-100 מיליון אירו לטובת יבולי שמש, לצורך ייזום והקמה של פרויקטי אנרגיית רוח ושמש באירופה.
לצד ההשקעה של הפניקס, תשקיע יבולי שמש סך של 50 מיליון אירו במיזם המשותף אשר צפוי להקים פרויקטים בהיקף של 2 מיליארד שקל.

פרויקט נוזדרץ - פולין (צילום: יבולי שמש)
הפרויקט הראשון בו השקיעה הפניקס הינו פרויקט רוח בפולין בהיקף של 48 מגוואט, שכבר החל לייצר חשמל ונמצא לקראת הפעלה מסחרית מלאה. הפרויקט צפוי להניב סך הכנסות של 470 מיליון אירו במשך תקופת הפעלתו. בנוסף, יבולי שמש החלה לפעול לשדרוג והגדלה של פרויקט נוזדרץ, על ידי הוספה של מערכת סולארית בהספק מותקן של כ-40 מגוואט, שתחובר לתחמ"ש שהקימה החברה באתר.
ההשקעה האסטרטגית של הפניקס תאפשר לחברה להמשיך לצמוח ולפתח פרויקטים נוספים באירופה. החברה פועלת לפיתוח צבר פרויקטים של כ-800 מגוואט באירופה בטכנולוגיות של רוח, שמש ואגירה.

חברת יבולי שמש אנרגיה מתחדשת פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ועוסקת בעיקר בפעילות ייזום, פיתוח, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של מערכות פוטו-וולטאיות ואנרגיית רוח בארץ ובחו"ל. מייסד החברה ובעל השליטה בה הוא אופיר רוזיאק.
אופיר רוזיאק, מנכ"ל יבולי שמש אנרגיה מתחדשת: "על רקע משבר האקלים המחריף משנה לשנה, והרצון של אירופה להאיץ עוד יותר את המעבר למתחדשות, אנחנו מגדילים את הפעילות שלנו באירופה ונהנים מהרוח הגבית שהתחום מקבל, ומהצורך של אירופה להתנתק מהתלות בגז הרוסי.
"אנו מודים לקבוצת הפניקס על הבעת האמון בחברה, ושמחים לחבור לגוף השקעה חזק ומנוסה, שיעניק גב פיננסי איתן להמשך יישומה של תוכניתנו האסטרטגית, שבכוונתנו ליזום ולהקים פרויקטים משמעותיים בישראל ובאירופה. ליבולי שמש צבר של למעלה מ-1 ג'יגה וואט חשמל ירוק הנמצא בשלבים שונים, והשותפות עם הפניקס, תאפשר לנו להאיץ את תהליכי הפיתוח לצד איתור הזדמנויות עסקיות נוספות". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפניקס כמשל לעתידנו
    ציקו 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפניקס ובכלל כל גופי הפנסיה מתנהלים כאילו הפנסיות שלנו זה הקופה הקטנה שלהם , יוצאים להרפתקאות על הגב שלנו , הפסד זה הפסדתה אבל אני יקח את העמלות שלי , רווח אהה בוא נתחלק כי הרווחת. הפניקס הפסידו הרבה כסף מה הפנסיות שלכם בסביבות 20% מציע לכם לבדוק הייטב
    סגור
  • 1.
    פניקס
    Gil 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אם לא הפניקס? הידוע בהוצאות לפועל של הלקוחות לאחר ניסיונות של מרמה
    סגור